Federate verenigt de grootbanken voor itsme

Crea / News

Federate – what’s in a name – is er voor het eerst in België in geslaagd om een reclamecampagne te ontwikkelen uit naam van alle grootbanken, in samenwerking met de telecomoperatoren. Hiermee willen deze grote spelers aantonen dat itsme de veiligste login is voor alle Belgen. “100% akkoord met ING”, staat er op een affiche van BNP Paribas Fortis. “Hierover zijn we het eens met KBC”, stelt ING dan weer. “We delen de mening van BNP Paribas Fortis”, klinkt het bij KBC. Waarop de banken eensluidend vervolgen met: “itsme is de veiligste login.” Ook de telecomoperatoren Proximus, Telenet en Orange Belgium zijn het roerend eens dat itsme de veiligste manier is om in te loggen op je account.

Deze one-of-a-kind campagne zal in heel België tijdens de maand juni te zien zijn op affiches in de grote steden, in stations en online. Nooit eerder kwamen concurrerende bedrijven in België naar buiten met één gezamenlijke advertentieboodschap. De zes spelers hebben dan ook een gemeenschappelijk doel met itsme: ons online leven eenvoudiger, makkelijker en vooral veiliger maken. “Met deze campagne willen we verrassen. Laat banken praten over de andere banken, elkaar complimenten geven. Zonder eigenbelang, maar allemaal samen. Voor de veiligheid van alle Belgen”, zegt Sylvie Vandevelde, Chief Marketing Officer van itsme. Of hoe de grootbanken opeens grootse banken worden. In 2017 werd itsme gelanceerd om een digitale identiteit te ontwikkelen. Vijf jaar later tonen de straffe cijfers van itsme aan dat het de juiste keuze was om partners uit alle domeinen (grootbanken, telecom maar ook overheid) samen te brengen.

CREDITS

Advertised brand : itsme
Client : Sylvie Vandevelde
Agency : Federate
Creative Lead : Denis Dubrulle, Thomas Danthine

Creatives : Fred Lateur, Bjorn Blockx, Olivier Maquenne

Graphic & Motion Design : Céline Godaert

Project Management : Yana Huygens, Alice Simon

Media Agency : Zigt & Numberly