Ferrero koopt Amerikaanse zoetwaren Nestlé

Communication / News

butterfingerDe wereldwijde zoetwarengroep Ferrero Group heeft een overeenkomst  waarmee Nestlé’s zoetwarentak voor $2,8 miljard in cash wordt verworven. Nestlé’s Amerikaanse zoetwarenactiviteiten genereerden in 2016 een omzet van ongeveer $900 miljoen.

Ferrero verwerft meer dan 20 Amerikaanse merken met een rijke geschiedenis en sterke merkbekendheid waaronder de iconische chocolademerken zoals Butterfinger, BabyRuth, 100Grand, Raisinets en Wonka. Daarnaast verkrijgt Ferrero het exclusieve recht op het Crunch-merk voor zoetwaren en een aantal andere categorieën in de Verenigde Staten. Ook zoetwarenmerken zoals SweeTarts, LaffyTaffy en Nerds worden aangekocht. Met deze transactie wordt Ferrero de op twee na grootste zoetwarenproducent in de Verenigde Staten, waar het nu al bekend is met Tic Tac, Ferrero Rocher-pralines, Nutella hazelnootpasta's, de chocolademerken Fannie May en Harry London, en de Ferrara Candy Company. De Ferrara Candy Company met de merken Trolli, Brach's en Black Forest Gummies werd onlangs al door Ferrero overgenomen.ferreroDe transactie is onderhevig aan de gebruikelijke sluitingsvoorwaarden en wettelijke goedkeuringen en zal naar verwachting rond het einde van het eerste kwartaal van 2018 worden afgerond. Credit Suisse Securities, Davis Polk en Wardwell LLP en Lazard dienden als adviseurs voor Ferrero.
logo ferrero