Tijdens Dour Festival, midden juli, krijgt de plaatselijke Colruyt-winkel gemiddeld 10.000 festivalgangers per dag over de vloer. Dit jaar ligt de camping op ongeveer vier kilometer van Colruyt Dour, iets verder dan gewoonlijk. Om ervoor te zorgen dat festivalgangers makkelijk hun inkopen kunnen doen, bundelen Colruyt en Dour Festival hun krachten en leggen ze gratis shuttlebussen in tussen het kampeerterrein en de winkel. De Colruyt-winkel wordt ook helemaal omgebouwd tot een festivalwinkel, met extra veel ruimte voor festivalfavorieten zoals Cara Pils en Aïki Noodles.
Om de toestroom van festivalgangers in goede banen te leiden, ondergaat Colruyt Dour een transformatie. “Een deel van de laad- en losruimte wordt omgevormd tot winkelzone voor de verkoop van grote volumes bier en water. Niet alleen drank doet het goed in de verkoopcijfers, maar ook waterpistolen en vochtige doekjes vliegen de deur uit,” zegt Christophe Dehandschutter. “Vorig jaar verkocht de winkel een vijftiental paletten Cara Pils in blik, 2.600 stuks Aïki Noodles en 1.200 stuks taboulé van Boni Selection. De handgel van Biover deed het 12 keer beter dan normaal, de verkoop van Cristaline-verstuiver vertwintigvoudigde en er gingen ook 162 waterpistolen de deur uit.”
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]