Finalisten Belgian Marketing Awards! Wie, wat, hoe!

Awards / News

De 9 finalisten van de Belgian Marketing Awards zijn bekend. Zij maken kans om op woensdag 17 november de winnaar te worden van The Belgian Marketing Company of the Year, The Young Belgian Marketing Company of the Year en The Belgian Marketing Leader(ship) of the Year.

Op maandag 4 oktober heeft het Selectiecomité van de Belgian Marketing Awards – bestaande uit 13 marketing professionals – uit de in totaal 41 inzendingen drie finalisten per categorie gekozen.

The Belgian Marketing Company of the Year

“Het selectiecomité had een stevige klus met 19 ingezonden dossiers uit de meest diverse sectoren. Het debat was stevig en gedetailleerd. Maar de conclusie ook unaniem namelijk 3 finalisten met proven tracks of records in succesvolle meaningful marketing. Alle 3 cases van formaat die de marketing community in België kunnen inspireren,” verheldert Dirk Vandekerckhove, voorzitter van het selectie comité voor Marketing Company of the Year. Voor de categorie ‘The Belgian Marketing Company of the year gaat het om:

  • Alpro
  • Lotus Bakeries
  • Telenet

The Young Belgian Marketing Company of the Year

“12 jonge ondernemingen streden dit jaar voor de titel van Belgian Young Marketing Company. Voor het tweede jaar op rij werd selectie comité aangenaam verrast door jonge ondernemers uit diverse sectoren, gaande van innovatieve technologieën, disruptieve vormen van distributie, tot nieuwe producten of diensten, zowel met B2C als met B2B proposities,” vertelt Dominique Vercraeye, voorzitter van het selectie comité voor Young Belgian Marketing Company. “Zonder onderscheid getuigden alle cases van enthousiasme en ambitie. Dit is echter onvoldoende om deze award te winnen. De focus ligt op de implementatie, de impact en het resultaat van de marketing strategie.” In de categorie ‘The Young Belgian Marketing Company of the Year’ zijn de genomineerden:

  • Happy Hours Market
  • Kazidomi
  • Stellar

The Belgian Marketing Leader(ship) of the Year

“Voor Marketing Leader of the Year kozen we drie personen met een heel verschillend profiel die elk op hun eigen manier bijdragen aan marketing die meer meaningful is,” vertelt Jean Cornet, voorzitter van het selectie comité Marketing Leadership of the Year. “Ik kijk er naar uit om hun presentatie voor de live jury bij te wonen, dat zal ongetwijfeld een heel inspirerend moment worden.” In de categorie ‘The Belgian Marketing Leader(ship) of the Year’: maken volgende 3 personen kans:

  • Frédéric Martins
  • Kris Michiels
  • Steven Van Belleghem

Op maandag 25 oktober zal de jury onder voorzitterschap van Marc Raisière (CEO Belfius) alle finalisten ontmoeten, hun dossier evalueren en de uiteindelijke winnaar per categorie kiezen. De jury bestaat uit Sophie Pollet (Marketing Leader(ship) of the Year, Telenet Business), Aude Mayence (Belgian Marketing Company of the Year, Delhaize), Jonas De Cooman (Belgian Young Marketing Company of the Year, SPOTT), Nathalie L’hoir (UMA, UM), Niels Schillewaert (CUBE Belgium, Insites Consulting), Valerie Janssens (BMMA, RMB), Gabriela Gomez (BABM, Nestlé), Eva Devos (ACC, Publicis Group), Valérie Bracke (BAM, KBC) en Thierry Geerts (BAM, Google), Patrick De Pelsmacker (Universiteit Antwerpen) en Claude Pecheux(EDHEC Business School).

Ter herinnering: De Belgian Marketing Awards zijn een initiatief van ACC, BAM, BABM, BMMA, CUBE, UMA en VBO.