Flexus met Belgische primeur voor het nieuwe TUI

Crea / News

TUI COLOURSinds vorige week heet Jetair officieel TUI. Flexus stond in voor de hele rebranding van de grootste touroperator van het land. Die rebranding werd symbolisch op gang getrokken door enkele TUI-medewerkers. In het bijzijn van pers, crew en reizigers trokken ze de allereerste vlucht - een Boeing 737 met bestemming Malaga - 35 meter over het tarmac van Brussels Airport.

“Het voorttrekken van het vliegtuig was niet alleen een huzarenstuk, maar ook een Belgische primeur,” zegt creatief directeur Sebastien Van Reet. “De hele voorbereiding nam ruim 6 maanden in beslag. Het idee was dan wel relatief eenvoudig, maar het effectief laten slagen ervan was een pak complexer. De goedkeuring bij alle verschillende instanties slorpte heel wat tijd op.”

Met deze actie wil Flexus onderstrepen dat TUI verderbouwt op het succes van Jetair en dat het zich met al zijn medewerkers letterlijk en figuurlijk blijft inzetten voor het vakantieplezier van meer dan 2 miljoen reizigers. Samen met TUI stelde Flexus een uitgebreid technisch dossier op. Op dat dossier moesten onder andere Brussels Airport, Aviapartner, de brandweer en de staatsveiligheid hun goedkeuring geven.

“We wisten op voorhand dat het een lange procedure ging zijn, maar na de aanslagen van 22 maart bleek alles toch strenger dan gedacht. En eigenlijk maar goed ook,” gaat Van Reet verder. “We zijn vooral ontzettend blij dat ook Brussels Airport fel achter het idee stond. Voor hen was het een ideale gelegenheid om na een zware periode terug met een vrolijke noot onder de aandacht te komen.”

Voor TUI was de stunt met het vliegtuig het orgelpunt van een minutieus uitgekiende rebranding in 4 fases. Eerst werden intern alle werknemers warm gemaakt voor de nieuwe naam. Hier introduceerde Flexus het contentplatform hellotui.be. Daarna was het de beurt aan het grote publiek. De nieuwe naam verscheen op tv, in mailings en op reisdocumenten. In de derde fase kregen shops, vliegtuigen en medewerkers een nieuwe outfit aangemeten. De vierde en laatste fase was de start van de grote mediacampagne onder de naam TUI. Die werd dus vorige week letterlijk op gang getrokken op Brussels Airport.

Credits

Client: TUI
Agency: FLEXUS
CD: Sebastien Van Reet
Creation: Ken Callebaut en Sebastien Van Reet
Copy: Dirk Raemaekers
Account: Katelijn Van De Vijver
Film Production Company: Blueduck
Director: Dieter Cottenies