Flexus recht door zee voor Mercy Ships

Crea / News

Mercy Ships

Flexus ontwikkelde zonet een eerste campagne voor haar gloednieuwe klant, de internationale hulporganisatie Mercy Ships. Het Gentse bureau bedacht een nieuwe baseline, een imagospot en printcampagne.

« Mercy Ships vaart met het grootste ziekenhuisschip ter wereld naar de armste landen om er patiënten met nood aan dringende medische hulp te opereren », zegt creatief directeur Sebastien Van Reet. « Onze campagne moet de hulporganisatie introduceren bij het grote publiek en tegelijk fondsen werven. Op een reportage in Terzake na, was er in België nog maar weinig over de organisatie verteld. En dat is jammer, want ze leveren bijzonder nobel werk. »



« Er zijn al heel wat fotografen op het ziekenhuisschip langs geweest. Het minste dat je over hun portretten van de patiënten kan zeggen is dat ze stopping power hebben », gaat Van Reet verder. « Maar even indrukwekkend zijn de foto’s van na de operatie. Die beelden voor en na een ingreep speelden we uit in de campagne. »


Mercy Ships werd in 1978 opgericht in Amerika. Met vrijwilligers bouwden ze toen een oud zeeschip om tot een drijvend ziekenhuisje. In 2007 vaarde het huidige Africa Mercy voor het eerst uit. In 2018 zal Mercy Ships hun capaciteit verdubbelen met een tweede schip.

Credits:
Client: Mercy Ships
Contacts: Carla Reynders
Agency: Flexus
CD: Sebastien Van Reet
Creation: Sebastien Van Reet, Jurgen Verbiest
Copy: Gregy Vergauwen, Jurgen Verbiest
Account Director: Karen Strypens
Sound: Temple Of Tune