Floris Benoit (ex-Mediahuis) richt marketingbureau op

Marketing / News

New kids in town! Floris Benoit (ex-Mediahuis) lanceert Studio Copain: “een nieuw en jong marketingbureau zonder gedoe of dure woorden,” zoals hij het zelf noemt.

Studio Copain is een marketingbureau met West-Vlaamse roots. “We hebben een pak ervaring in onder meer media, sport, toerisme en retail. We geloven in impactvolle marketing die raakt, bijblijft en doet kopen. Opvallen tussen de massa, leads genereren en samenwerkingen opzetten. Maar vooral: we doen het zonder te veel gedoe en zonder dure woorden,” vertelt Floris Benoit.

Eén van de pijlers wordt het opzetten van merken-partnerships. “Want we geloven enorm in de kracht van samenwerking. We matchen merken met media, influencers of met andere merken die complementair zijn.” Afgelopen maanden werden Lifan gematcht met radiozender NRJ en Triumph met Leen Dendievel in twee campagnes.

Afhankelijk van het type campagne versterkt Studio Copain zich met drie andere Copains: Lukas Houthaeve, Pieter Hens en Jelle Lapere. Floris Benoit werkte de afgelopen acht jaar voor Mediahuis België: zowel als sponsoring & partnership manager bij De Standaard en Het Nieuwsblad als head of creative partnerships bij Mediahuis Advertising. Daarnaast was hij jarenlang jurylid bij de Belgian Event Awards en gastdocent cultuurmarketing aan Hogeschool VIVES.

Bomen & bos

Studio Copain zet ook in op duurzaamheid en plant een bos aan: “Of er een Planeet B bestaat weten we niet, maar we willen er alvast niet op wachten. Per opgezette campagne planten we één boom in ons bos, eind dit jaar,” besluit Floris Benoit.