Maak kennis met de stille genieper

Crea / News

70675a84-6871-40f1-b1d8-ec094a88c66fWie Ieper zegt, denkt oorlogstoerisme. Maar de Westhoekstad is veel meer dan dat. Stad Ieper en Focus Advertising besloten de handen in elkaar te slaan en creëerden de ‘Stille Genieper’. Een man met een missie: in stilte (en ook een beetje in het geniep) genieten van al het moois en lekkers dat Ieper en omgeving te bieden heeft.

Rasacteur en West-Vlaming Wouter Bruneel kroop in de huid van de Stille Genieper. In het eerste spotje trekt de Stille Genieper zijn stappers aan op zoek naar groen, vergezichten, erfgoed en een welverdiende ijscrème. In het tweede spotje beklimt hij het stalen ros en ploft hij na een onvergetelijke rit neer op een gezellig terras inclusief streekbiertje. Bottomline: wie van plan is zich te vervelen, heeft niks te zoeken in Ieper en omstreken.

Het typetje de ‘Stille Genieper’ kwam er na een gewonnen pitch ter promotie van Ieper en de Westhoek als uitgelezen locatie voor een kort verblijf. De filmpjes van één minuut worden via een Facebook-campagne verspreid naar een brede doelgroep van gezinnen, vriendengroepen en verenigingen. Daarnaast realiseerde Focus Advertising een downloadbare folder met tips en tricks van de Stille Genieper.

Credits


Klant : Toerisme Ieper : Peter Slosse, Michelle Martens
Agency : Focus Advertising
Concept en creatie :
- Creatief Directeur : Karel Vanoverberghe
- Art Director : Diederik D'haene
- Copywriter : Thijs Ameye
Influencer : Wouter Bruneel
Fotografie : Thijs Quequin
Styling : Alizé Verdonckt
Movie en postproductie : Thijs Quequin
Online media : Mathias Deswarte
Projectbegeleiding : Nancy Geeroms en Alizé Verdonckt