Focus Advertising en MNM trekken sprint aan


Crea / News

MNM

Focus Advertising uit Kortrijk staat vanaf de editie 2017 in voor de communicatie van Velofollies, de grootste fietsbeurs van België. Focus Advertising creëerde een nieuw campagnebeeld waarin de fietser en de beleving centraal staan. Het beeld is terug te vinden op advertenties, affiches, baches, tickets en digitale mailers. De look&feel van de website www.velofollies.be werd mee opgefrist. Daarnaast wordt ook alle promokledij in de nieuwe stijl gestoken.

Velofollies

Ook voor de media buying en strategie deed Velofollies een beroep op Focus Advertising. De partnerships met MNM en Mediahuis werden behouden en uitgebreid. Op 17 januari verspreidde Velofollies een magazine via Het Nieuwsblad en er wordt extra geïnvesteerd in radio met spots op Radio 2 en StuBru en in affichage in Noord-Frankrijk. In samenwerking met MNM realiseert Focus Advertising een promofilm met MNM-presentator Peter Van de Veire die de publiekswedstrijd ‘De Fietsremix’ mee zal ondersteunen. Met ‘De Fietsremix’ konden luisteraars een foto van een oude fiets insturen samen met een leuk of pakkend verhaal. De winnaar ziet zijn fiets helemaal gepimpt terug. Voor de actie creëerde Focus Advertising ook de wedstrijdwebsite. De signalisatie on site, tenslotte, werd ook door Focus Advertising ontwikkeld. Velofollies is een organisatie van Kortrijk XPO en vindt plaats van 20 tot 22 januari 2017.

Credits

Client

Kortrijk XPO, Pieter Desmet, Sr Exhibition Manager

Focus Advertising

Klaas Fremaut: account supervisor
Johan Van Hecke, sr account executive
Caroline Castelyn: jr account executive
Diederik D’haene: art director
Thijs Quequin: art director & photography
Frédéric De Ly: media strategy & buying
Mathias Deswarte: digital media & website coordination

MNM