Focus Advertising is helemaal de sigaar

DM-Cortes_2

Crea / News

DM-Cortes_2Communiceren rond sigaren en roken in het algemeen blijft een delicate oefening. Eentje waar expertise en ervaring van belang zijn. Zo vond sigarenfabrikant J.Cortes uit Zwevegem de weg naar Focus Advertising.

Het is een zeldzaamheid geworden: een Belgisch bedrijf dat een Amerikaans bedrijf overneemt, maar het kan.  J. Cortès nam zijn sectorgenoot Oliva uit de US over en versterkt daarmee zijn reeds uitgebreide gamma met handgerolde premium sigaren. Focus Advertising trok samen met de klant naar de tabaksvelden en –fabriek in Nicaragua om via een foto- en videoreportage en virtual reality film het verhaal van de twee families te schetsen. De nieuwe samenwerking en de films werden op hun internationale vakbeurzen in Dortmund en Las Vegas voor het eerst aan de sector voorgesteld. Met succes.

De klanten worden vanaf november verder geïnformeerd via een direct marketing-box met daarin een luxueuze brochure, persoonlijke brief en drie sigaren uit het gezamenlijke gamma. De productbrochures van beide bedrijven worden gebundeld in een hippe en klassevolle LP-hoes. Focus Advertising coördineerde ook de PR met de vak- en economische pers.

Kevin Alderweireldt en zijn Yume VR maakten een based hub in de vorm van een sigaar met aangepaste geuren die getimecoded zijn op de VR-experience, alsook custom branded headsets.

Yume VR

De 'gewone' film:

En de virtual reality-film:

Credits

client
J. Cortès, Frederik Vandemarliere, CEO

team
Karel Vanoverberghe: creative director & photography
Kelly Deceuninck: art director
Johan Van Hecke: sr account executive + PR coordination
Klaas Fremaut : account supervisor
Wouter Van Parys – CNOCSPOT: movie
Kevin Alderweireldt - PYume VR: VR-movie