FOD Binnenlandse Zaken en Student.be begeleiden jongeren naar het stemhokje

FOD Binnenlandse Zaken heeft een beroep gedaan op Student.be om een affichagecampagne te voeren op de campussen van universiteiten en hogescholen in België, met als doel de Belgische jongeren bewust te maken van de verkiezingen op 9 juni 2024. Het initiatief richtte zich op het informeren en mobiliseren van jonge kiezers, vooral degenen jonger dan 22 jaar die voor de allereerste keer in hun leven naar de stembus trokken.
Elke affiche bevatte een QR-code die de studenten naar de website daaromstemik.be leidde, een platform van FOD Binnenlandse Zaken die meer informatie biedt over de verkiezingen.
De campagne vond plaats gedurende drie weken voor de verkiezingen en bereikte meer dan 400.000 studenten in het hoger onderwijs in België dankzij het uitgebreide affichagenetwerk van Student.be op Belgische hogescholen en universiteiten.
FOD Binnenlandse Zaken is verantwoordelijk voor het beheer en de organisatie van de verkiezingen. Ook heeft ze als missie om het belang ervan te communiceren aan alle Belgen, dus ook jonge kiezers.
Student.be heeft ook campusinterviews afgenomen met studenten. Hierbij werd er vinger aan de pols gehouden over wat zij precies verwachten van de verkiezingen op 9 juni. Er werd gevraagd naar welke politieke topics de jongeren bezighouden, welke wetsvoorstellen zij graag zien verschijnen en het belang van stemmen. Deze video's werden verspreid via TikTok, Instagram en de website van Student.be.
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]
Account Manager - RMB
Wij zijn op zoek naar een Account Manager Wij zoeken een Account Manager […]
Sales Manager Digital Solutions - Ads & Data
We zijn namelijk opzoek naar een Sales Manager Digital Solutions. Ads & Data, de […]