FOD Economie en The Oval Office helpen digitale kloof bij KMO's dichten

Crea / News

Online shoppen wordt steeds populairder. Maar daar merken Belgische KMO's en zelfstandigen weinig van. Bijna zeven op tien Belgische internetgebruikers kopen via buitenlandse webshops, lokale bedrijven lopen dus heel wat inkomsten mis. Op vraag van de FOD Economie ontwierp The Oval Office een campagne om kmo's en zko's (zeer kleine ondernemingen) te sensibiliseren de stap te zetten naar e-commerce met behulp van de daartoe uitgewerkte online toolkit.

Zet je zaak online!

De FOD Economie ontwierp een online toolkit om kmo's en zelfstandigen(zetjezaakonline.be) te begeleiden bij het online zetten van hun activiteiten. Omdat elke onderneming anders is, biedt de toolkit een gepersonaliseerd traject aan op basis van filters. Zaakvoerders krijgen zo concrete informatie op maat van hun eigen ​vragen en noden.

Doelgericht mediaplan 

Met native advertising op nieuwssites, SEA, social media advertising en een uitzending in Succes Stories (LN24) wil The Oval Office Belgische ondernemers warm maken voor de toolkit. Daarnaast creëerde het bureau een campagnevideo en visuals die tonen hoe gemakkelijk een fysieke en online winkel in elkaar vloeit.

Credits

​Contact: Tim Ampe, Nathalie Djamous
​Agency: The Oval Office
​Account Team: Line Reynaert, Eva Verhofstadt, Janne Roelen
​Strategy & Media: Marijke Dubois
​Digital: Egon Buyck
​Creation: Gino Keymeulen, Alex Skim
​Design: Yanina Suykens, Maurice Calle
​Video & fotografie: Wenneker, Crush