FOD Economie en The Oval Office helpen digitale kloof bij KMO's dichten
Online shoppen wordt steeds populairder. Maar daar merken Belgische KMO's en zelfstandigen weinig van. Bijna zeven op tien Belgische internetgebruikers kopen via buitenlandse webshops, lokale bedrijven lopen dus heel wat inkomsten mis. Op vraag van de FOD Economie ontwierp The Oval Office een campagne om kmo's en zko's (zeer kleine ondernemingen) te sensibiliseren de stap te zetten naar e-commerce met behulp van de daartoe uitgewerkte online toolkit.
Zet je zaak online!
De FOD Economie ontwierp een online toolkit om kmo's en zelfstandigen(zetjezaakonline.be) te begeleiden bij het online zetten van hun activiteiten. Omdat elke onderneming anders is, biedt de toolkit een gepersonaliseerd traject aan op basis van filters. Zaakvoerders krijgen zo concrete informatie op maat van hun eigen vragen en noden.
Doelgericht mediaplan
Met native advertising op nieuwssites, SEA, social media advertising en een uitzending in Succes Stories (LN24) wil The Oval Office Belgische ondernemers warm maken voor de toolkit. Daarnaast creëerde het bureau een campagnevideo en visuals die tonen hoe gemakkelijk een fysieke en online winkel in elkaar vloeit.
Credits
Contact: Tim Ampe, Nathalie Djamous
Agency: The Oval Office
Account Team: Line Reynaert, Eva Verhofstadt, Janne Roelen
Strategy & Media: Marijke Dubois
Digital: Egon Buyck
Creation: Gino Keymeulen, Alex Skim
Design: Yanina Suykens, Maurice Calle
Video & fotografie: Wenneker, Crush
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]
ACCOUNT EXECUTIVE - LIQUID BRUGGE
We zijn op zoek naar een account executive om ons commerciële team te […]
Account Manager bij AdSomeNoise
Got the commercial and social spark that ignites opportunities and warms up clients? […]