Ford wil consumenten overtuigen met augmented reality

Londen kreeg op 24 juni de primeur, het concept wordt nu gestaag ontplooid in heel Europa: de "FordStore" van Ford. Ford gaat de digitale toer op, met augmented reality en een Power Wall (bestaande uit negen 55"-schermen in HD) voor wie wil weten hoe zijn volgende auto eruit zal zien, alle opties inbegrepen. Is dat beter dan 'the real thing' met echte auto's? Ford gelooft er alvast in: er zouden in Europa 500 dergelijke showrooms komen, in België allen al een twintigtal. Is dat de te volgen weg? Uit recent onderzoek (van Accenture) blijkt dat 80% van de klanten zich tot het internet richt en dat 62% van de bevraagde personen hun aankoop online beginnen, meer bepaald via sociale media.
Voor de concessiehouders is een Ford Store een serieuze investering: 150.000 euro voor de opbouw van de digitale installatie, eventueel te vermeerderen met verbouwingswerken in de garage. In ruil zouden die garages wel het exclusieve recht hebben om een van de speciaal daarvoor gebouwde en rechtstreeks uit de Verenigde Staten geïmporteerde Ford Mustangs in huis te halen.
CONTENT CREATOR - THE CREW
About The Crew The Crew is a boutique creative agency based in Brussels. […]
PROJECTMANAGER PR & COMMUNICATIE - NANS
OVER WITH LOVE NANS* With Love Nans* is een creatief communicatie- en PR-agency […]
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]