"Fortune favours the brave" met Matt Damon, Crypto.com en Mediaplus
Mediaplus, het mediabureau van de Serviceplan Group, heeft Crypto.com, een van de meest erkende en gerespecteerde apps in cryptocurrency, op de Belgische markt gelanceerd. Mediaplus was hierbij verantwoordelijk voor de mediastrategie, mediaplanning en mediabuying van deze campagne. De creatieve boodschap van de campagne, "Fortune favours the brave", maakt een punt over het bedrijf en zijn oprichters en inspireert mensen om de wereld van crypto te verkennen en de actoren van hun eigen lot te worden door moedig, slim en vooruitstrevend te zijn. Oscarwinnaar Matt Damon is het nieuwe gezicht van de campagne. Een 60-seconden commercial, creatief geleid door POD, toont Damon die kijkers meeneemt op een historische reis met dappere mannen en vrouwen die een verschil hebben gemaakt in de wereld, om mensen te inspireren om "hun dapperste zelf te zijn". Deze campagne heeft tot doel het platform formeel te introduceren in België en de overgang van de wereld naar cryptogeld te versnellen.
De reclamespot, geproduceerd in formaten van 10 seconden, 30 seconden en 60 seconden, wordt afgespeeld in Belgische bioscopen in het hele land en op nationale TV kanalen. Ook de sponsoring van financiële en sportprogramma's (Sport Late Night, Studio Foot, Parlons Cash...) maken deel uit van de campagne, evenals gedrukte advertenties in alle belangrijke kranten, en megaposters in Antwerpen (Meir), Brussel (Rue Neuve, De Brouckère/Boulevard Anspach), en Luik.