Fost Plus en Bridgeneers bevelen blauwe zak aan als collega

Crea / News

Gooi jij op het werk de lege blikjes energy drink en yoghurtpotjes nog steeds bij het restafval omdat je geen andere keuze hebt? Dan ben je niet alleen. Want er zijn blijkbaar nog steeds een heleboel bedrijven die hun PMD niet sorteren. Om daar verandering in te brengen, riep communicatiebureau Bridgeneers voor Fost Plus een senibiliserende campagne in het leven. Of moeten we zeggen: brachten ze een zak tot leven?

Hoe zorg je ervoor dat de PMD-zak een vanzelfsprekendheid wordt op de werkvloer? Door hem part of the team te maken, natuurlijk! Bij Bridgeneers staken ze daarom een acteur in een unieke outfit: de blauwe PMD-zak. In een spot die op verschillende social media en op Kanaal Z loopt, zien we hem verschijnen samen met zijn collega’s op de werkvloer. Hij hoort er tenslotte gewoon bij. Voor twee weken althans, want dan wordt hij buiten gezet.

Maar er is meer: vanuit zijn gelegenheidsnaam Pierre-Marie Donckels lonkt de PMD-man ook naar andere jobs. In een DM die Bridgeneers verstuurde naar bedrijven biedt hij zich met zijn hoogsteigen cv en ludieke sollicitatiebrief aan om duidelijk te maken dat hij onmisbaar is op de werkvloer. Voor alle bedrijven die nog niet overtuigd waren, is de boodschap dus duidelijk: hoog tijd om een PMD-zak in dienst te nemen!

Credits

Creative Director: Dieter De Ridder

Creatief team: Steven Van der Auwera en Thomas Van Camp

Account Director: Kris Vanderhulst