François Faggianelli versterkt het Paid Social-team Ogilvy Social.Lab

François Faggianelli

News / People

Ogilvy Social.Lab versterkt zijn Paid Social-team met de komst van François Faggianelli. Hij gaat er onder leiding van Mathieu De Moor aan de slag als social media strategist op verschillende projecten voor de Europese Unie. 

François Faggianelli begon zijn carrière bij Tipik, een agency dat zich voornamelijk focust op het communicatiebeleid van de Europese instellingen. Daarna trok hij naar Australië om er bij One Green Bean (Havas) te werken op Toyota. Daar verdiepte hij zich in de wereld van paid media. Vervolgens pendelde hij voor hetzelfde bureau drie jaar lang tussen Amsterdam en Brussel om er de globale sociale media kanalen van Strongbow Apple Ciders te beheren. Een jaar geleden ging hij opnieuw werken op projecten voor de Europese Unie en dan meer bepaald voor de Europese dienst voor extern optreden (EEAS). Hij verzorgde er de paid social media campagnes en trainingen. Bij Ogilvy zal hij nu werken in het Paid Social-team gewijd aan de Europese Unie.