Franse media willen adblockers blokkeren

De websites van Franse audiovisuele ondernemingen zoals M6 Web, RTL Net en Lagardère Active zijn een kruistocht tegen adblockers begonnen. Ze zetten de surfers ertoe aan om hun adblockers uit te schakelen, dit in het kader van een campagne die wordt gecoördineerd door Geste - een vereniging van uitgevers en providers online. Een serie persuitgeverijen sluit zich aan bij het initiatief: L'Equipe, Le Monde, Le Figaro, 20 Minutes, L'Express, Le Point, Marie Claire. Ook het muziekplatform Deezer doet mee.
Het Franse Geste was eerst van plan om de toegang helemaal af te sluiten voor gebruikers van adblockers. Maar dat bleek in werkelijkheid te moeilijk. De vereniging koos voor een compromis: het liet haar leden de vrijheid om daarover zelf te beslissen. Ipsos presenteerde onlangs een onderzoek over het fenomeen van de adblockers. Daaruit bleek dat drie Franse surfers op de tien reclame blokkeren. Voor de Franse uitgevers en audiovisuele ondernemingen zou het verlies daardoor vorig jaar opgelopen zijn tot 20%, preciseert Satellifax.
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]