Franstalige nieuwsmedia willen opbouwend nieuws

Marketing / Media / News / Sustainability

U merkte het misschien al: Franstalige nieuwsmedia in ons land riepen deze week uit tot Semaine de l’info constructive. Een ideetje dat ontstond in de kantoren van de vzw NEW6S en bijval kreeg van een indrukwekkende reeks van Franstalige nieuwsmedia: BX1, Chérie FM, La DH, Femmes d’Aujourd’hui, Flair, Imagine, La Libre, Le Soir, Le Vif L’express, L’Avenir, L’Echo, Le Ligueur, MaTélé, Nostalgie, NRJ, RTBF, RTL Info, Sudpresse, Trends-Tendances, Télésambre, Tv Lux, Vivre Ici en tot slot WebTv Almouwatin TV, TV Lab en TV Wallonie.

Het doel van deze Semaine, die op 21 oktober startte en loopt tot en met 27 oktober? Het publiek in tijden van fake news laten nadenken over de toegevoegde waarde van nieuws dat perspectief of oplossingen aanbiedt. De campagne wil ook het werk van de redacties in die richting in het zonnetje onderstrepen. Elke redactie zal, zijn eigen DNA indachtig, vertrekkende vanuit die uitgangspunten een of meer thema’s belichten.

We kunnen van de gelegenheid gebruikmaken om te wijzen naar de 'opbouwende informatie' die PUB zelf verspreidt via de tag 'sustainability' in diverse nieuwsberichten in PUBNews en op pub.be, en naar de conferentie over duurzaamheid Orbit by PUB.