Fruitz en Mutant lanceren 360°-campagne naar ieders smaak

Crea / News

De van oorsprong Franse datingapp Fruitz, die in 2022 werd overgenomen door Bumble en sinds 2017 ook actief is in België, ziet haar populariteit nog steeds groeien. Aan de hand van vier speelse fruitmetaforen kunnen gebruikers duidelijk maken waarnaar ze op zoek zijn, of het nu gaat om casual dating, een serieuze relatie of iets daartussenin. De datingapp gelooft namelijk dat niemand zich anno 2023 hoeft te schamen voor hun ware intenties en gaat daarom de strijd aan tegen taboes en vooroordelen. Om die boodschap kracht bij te zetten, lanceert Fruitz vanaf 25 september haar gloednieuwe 360°-campagne in België, met als baseline "Fruitz dates to your taste".

De campagne bestaat uit social ads, YouTube ads, guerilla marketing, influencer marketing, PR en out-of-home advertising en is gebaseerd op twee belangrijke pijlers voor het platform:
1. Marketing: De marketingcampagnes uit het verleden, die hoofdzakelijk bestonden uit een roze achtergrond met daarop de verschillende Fruitz-emoji's en catchy taglines, maken plaats voor de eerste campagne die daadwerkelijk een gezicht geeft aan de Fruitz-gebruikers. Een primeur voor het merk, dat zich op deze manier helemaal tot de Belgische Gen-Z'ers wil richten en in het bijzonder tot jonge daters die de app misschien voor het eerst gebruiken.
2. Lifestyle: Fruitz omschrijft hun hoofddoel als 'daten zo eenvoudig mogelijk maken door jonge mensen, vooral vrouwen, en hen aan te moedigen om op een moedige en vooral eerlijke manier te daten'. De huidige campagne sluit volledig aan bij een van de belangrijkste waarden voor Fruitz, namelijk eerlijkheid. Het belang om mensen te leren open zijn over hun verwachtingen, om elkaars tijd niet te verdoen en om een relatie te bouwen vanuit een duidelijke basis, wordt met deze allroundcampagne extra versterkt.

Tijdens de campagne stelt het merk ook een guerillateam samen dat de straten van Brussel "onveilig" zal maken en iedereen zal laten proeven van Fruitz. Hoe kan je ze herkennen? Door hun gewaagde haircuts waarop de vier verschillende fruitjes van Fruitz worden afgebeeld. Tijdens studentenevenementen deelt het Fruitzteam plaktattoos uit waarmee jongeren hun datingintenties kunnen aangeven. Verder zal het guerillateam ook Fruitzstickers plakken op fruit in supermarkten, in de straten, in bars en andere voor Gen Z populaire hotspots in de stad. "De marketingcampagne betekent een nieuwe stap voor Fruitz," stelt Tanita Mierau, country manager België, Nederland en Zwitserland. "Voor de eerste keer hebben we een 360°-gradencampagne gecreëerd samen met het bureau Mutant, waarmee we een diverse cast mensen naar voren schuiven die alle emoties, afkomsten, seksuele geaardheden en romantische interesses weerspiegelen - zo willen we benadrukken dat Fruitz het platform is waarop iedereen zichzelf kan zijn en waar iedereen kan vinden wat die zoekt, zonder vooroordelen. We zijn ervan overtuigd dat we de kijk op dating kunnen veranderen en een veiligere omgeving kunnen creëren voor Gen Z en in het bijzonder vrouwen. Door open eerlijk te zijn over hun verwachtingen, zullen ze betere romantische ervaringen hebben."

Credits:

PR Agency: Walkie Talkie

Creative Agency: Mutant
Brand: Fruitz (Bumble Inc.)
Client: Tanita Mierau
Business Director: Maarten De Cuyper
Creative & Strategic Director: Odin Saillé
Creative Director: Ruben Van Maldeghem
Creative: Iris Nuyts
Creative: Simon Pyson
Copywriter FR: Nicolas Mouquet
Copywrite GE: Teresa Guggenberger
Client Director: Innie Tran
Client Manager: Tibo Gevens
Client Executive: Robin Mosch