Galler slaat een nieuwe richting in. Het Luikse chocolademerk, dat bestaat sinds 1976, gaat het fairtrade pad op voor een betere en eerlijkere wereld. Voor zowel boeren, producenten en consumenten. Het nieuwe discours? Zich laten gelden als “onafhankelijke, vrije, feestelijke, contrasterende, open en democratische chocoladefabriek.” Ontwerpbureau Minale Design Strategy kreeg de opdracht om die positionering te ondersteunen met een nieuwe visuele identiteit. Eén met betekenis, met optimisme als kernwaarde.
Centraal in de nieuwe visuele identiteit staat onafhankelijkheid. Want niemand dicteert Galler. En het is die onafhankelijkheid die de sleutel tot vrijheid is.
Natuurlijk gaat branding niet alleen over creëren, maar ook over het identificeren van bestaande sterke kanten aan het merk. En dat is de kleur oranje, die al geruime tijd symbool staat voor Galler. De kleur werd daarom behouden, maar het geheel werd gemoderniseerd. Zwart werd vervangen door wit voor een frissere en open uitstraling. En dan is er nog die enorme G, een symbool van explosieve vreugde.
PROJECTMANAGER PR & COMMUNICATIE - NANS
OVER WITH LOVE NANS* With Love Nans* is een creatief communicatie- en PR-agency […]
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]