Garmin geeft samen met Basic-fit vervolg aan hun Combat Warm-up

Crea / News

Eerder dit jaar lanceerden FamousGrey en Garmin de Combat Warm-up. Een campagne die een stem gaf aan alle vrouwen die het gevoel hebben niet ongeremd te kunnen hardlopen. Samen met ex-olympische atlete Kim Gevaert en Taekwondo-experte Laurence Rase ontwikkelde Garmin drie opwarmoefeningen die enerzijds je lichaam opwarmen voor je loopsessie en anderzijds zelfverdedigingstechnieken aanleren. In eerste instantie kon iedereen online de oefeningen raadplegen via tutorials. Maar dankzij een samenwerking met Basic-Fit kunnen vrouwen de oefeningen nu ook live aanleren tijdens gratis sessies verspreid over België. Op die manier willen Garmin en Basic-Fit vrouwen extra zelfvertrouwen geven, zodat ze kunnen sporten waar, wanneer en hoe ze dat willen, ook tijdens donkere dagen. Famous Relations verzorgde het kick-off event met de Garmin ambassadeurs.

“Dankzij de samenwerking met Basic-Fit kunnen de oefeningen hun rol voluit spelen. Wat je in real-life aanleert, blijft je extra goed bij. We hopen dat de vrouwen die deelnemen aan de sessies zich nadien extra gewapend voelen tegen onzekerheid en ongerustheid tijdens het sporten en daardoor extra hard genieten van hun sport,” legt Nicolas Coppens, marketing manager van Garmin Belux, uit.

10 sessies in 10 provincies

Tussen 19 november en 17 december zullen de opwarmoefeningen onderricht worden tijdens 10 gratis Combat Warm-up sessies in Basic-Fit centra verspreid over België. Twee instructeurs van Basic-Fit hebben zich de oefeningen eigen gemaakt na een privé sessie met Laurence Rase. De sessies bestaan uit de Combat Warm-up oefeningen aangevuld met oefeningen die focussen op cardio en kracht. Om deel te nemen hoef je geen lid te zijn bij Basic-Fit. Inschrijvingen verlopen via een online formulier.

“Wetenschappelijk onderzoek toonde het in het verleden al aan, maar zeker na de afgelopen periode is het voor iedereen duidelijk dat sport zowel de mentale als fysieke gezondheid beschermt. Initiatieven zoals deze die Belgen, en hier specifiek vrouwen, extra zelfvertrouwen geven om te blijven sporten, ondersteunen we maar al te graag. We stellen de sessies zeer bewust open voor iedereen die een duwtje in de rug kan gebruiken om te starten of te blijven sporten,” legt Kevin Ayeni, marketing manager bij Basic-Fit, uit.

Kick-off event met Garmin ambassadeurs

Famous Relations stond mee aan de wieg van de samenwerking tussen Garmin en Basic-fit. Om de sessies met het nodige enthousiasme aan te kondigen, nodigde Famous Relations 10 Garmin-ambassadeurs uit voor een eerste kick-off sessie bij Basic-Fit. De content die ze daar creëerden werd ingezet om het startschot te geven voor de inschrijvingen van de 10 daaropvolgende sessies voor het grote publiek. De 10 ambassadeurs waren vrouwen die al een jaar of langer de Garmin-producten testen en daarover berichten op hun social media.

FamousGreyX zorgde voor de nodige ondersteuning op de sociale media kanalen van Garmin, het inschrijvingsmechanisme en de key-visual.

Praktisch

De Combat Warm-up is speciaal ontwikkeld voor vrouwen, alle sessies zijn ‘women-only’. Deelnemers moeten een CST kunnen voorleggen aan de ingang van Basic-Fit.

Locaties, timings en registratiepagina’s:

Credits

Client: Garmin Belux
Client contacts: Nicolas Coppens, Tom De Schrijver

Agency: FamousGrey, Famous Relations
Executive CD: Peter Ampe
Creative team: Yana Gestels, Zoé De Priester, Inès Martinez

PR Agency: Famous Relations
PR Director: Kathy Van Looy
Senior PR Manager: Laure Vandeghinste
PR Manager: Laura Godinho, Eva Van Riet

Digital agency: FamousGreyX
Head of Digital: Joachim François
Digital Account Manager: Siebe Lefebure
Media Buying: FamousGreyX
Online Marketeers: Jonas Sprengers, Sander Cuypers
Social Creatives: Sarah De Prez, Laureen Delbauche
Web Developer: Arno Van Biesen
Graphic Designer: Sacha Lempereur

Production: Pieter Neirynck