Geen excuses meer om geen webshop te starten dankzij Bpost en TBWA

Crea / News

In opdracht van Bpost ontwikkelde TBWA elkezaakonline.be, een 100% belgisch platform waar ondernemend België in amper 30 minuten zijn eigen webshop creëert. Het platform is ontstaan uit een samenwerking met Shopitag en omvat alle aspecten van e-commerce: de webshop, online betaling, snelle en betrouwbare levering door bpost, reclame op sociale netwerken én uiteraard technische ondersteuning.

“Die e-dinges, ik ben daar te oud voor”, “Ik zit al op Facebook” of  “De buurman van mijn tante haar tweede man is webmaster” zijn dus excuses die niet langer van tel zijn. Werkelijk iedereen kan ermee aan de slag. De campagne loopt uiteraard online, via social en DM.

De federatie van digitale bedrijven FeWeb reageerde al op het platform met een waarschuwing voor ondernemers die hun eerste stappen zet in e-commerce.

Credits
Campaign Title: Elke Zaak Online – Tous Les Magasins En Ligne
Creative Director: Steven Janssens
Creative Team: Greg Van Buggerhout & Kenn Van Lijsebeth
Digital Creative : Geert Feytons
Account team: Anton Roef, Soraya Hellara, Molly Vu Duc
Design: Sebastien Bontemps, Jaimy Vanaken
Strategy: Kristof Janssens, Soukaïna Rezgui
Online production (MAKE): Juliette Defoux, Wannes Vermeulen, Stijn Mertens, Ken Kools, Stijn Punie, Diederik Van Remoortere, Ruben Temmerman
Online copywriting: Ann Vanminsel, Nadine Claes, Veerle Blykers
Headline: Sophie Coppens, Veerle Blykers, Lies Schrevens, Johan Copermans
Media & Data: Sam Nipius, Wouter Vandenameele
UX/UI design: Wim Walraevens, Jeroen Govaert, Frederik Severijns
Studio: Caroline Stiernet, Lea Leborgne, Viktor Wilmot
Productie : Hendrik Everaerts
Client: Sylvie Arts - Go To Market Manager – bpost Parcels & Logistics
Marinka Bollens - Go To Market – bpost Parcels & Logistics
Greet Casters – Marketing Communication Manager – bpost Parcels & Logistics