Met de opkomst en alomtegenwoordigheid van sociale media heeft er zich een nieuwe marketingtrend ontwikkeld die de netwerken gebruikt om de verkoop op te trekken: social selling. Deze techniek kan echter niet werken zonder een contentstrategie. Een toelichting...
De commercieel medewerker, ambassadeur en expert
E-mail- en telefonische campagnes om producten aan te prijzen, slaan niet meer aan. De commercieel medewerker moet rechtstreeks het woord nemen en vragen van (potentiële) klanten online beantwoorden. Hij moet zich vooral profileren als een ambassadeur van zijn merk en als expert zijn visie delen en zijn doelgroepen informeren. Hoewel sommige commercieel medewerkers beter vertrouwd zijn met het controleren, sorteren en delen van informatie, moeten zij worden ondersteund met content en opleidingen om hun aanwezigheid op de sociale media te versterken.
Relevante content
De commercieel medewerker kan niet zelf content creëren. Hij moet ondersteuning en expertise krijgen van zijn commerciële en marketingverantwoordelijken. Hij heeft twee soorten content nodig: interne en externe. Intern zijn dat alle artikelen, blogs, infografieken, witboeken … die de onderneming heeft voortgebracht en die hem in staat stellen zich op de markt te positioneren en in te gaan op de vragen en behoeften van (potentiële) klanten. Extern is dat alle content die hem kan helpen zijn onderwerp te beheersen, in te spelen op de trends en te weten wat de concurrentie doet. Zonder relevante en aangepaste content kan de adviseur zich niet profileren op de sociale netwerken.
PROJECTMANAGER PR & COMMUNICATIE - NANS
OVER WITH LOVE NANS* With Love Nans* is een creatief communicatie- en PR-agency […]
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]