Met de opkomst en alomtegenwoordigheid van sociale media heeft er zich een nieuwe marketingtrend ontwikkeld die de netwerken gebruikt om de verkoop op te trekken: social selling. Deze techniek kan echter niet werken zonder een contentstrategie. Een toelichting...
De commercieel medewerker, ambassadeur en expert
E-mail- en telefonische campagnes om producten aan te prijzen, slaan niet meer aan. De commercieel medewerker moet rechtstreeks het woord nemen en vragen van (potentiële) klanten online beantwoorden. Hij moet zich vooral profileren als een ambassadeur van zijn merk en als expert zijn visie delen en zijn doelgroepen informeren. Hoewel sommige commercieel medewerkers beter vertrouwd zijn met het controleren, sorteren en delen van informatie, moeten zij worden ondersteund met content en opleidingen om hun aanwezigheid op de sociale media te versterken.
Relevante content
De commercieel medewerker kan niet zelf content creëren. Hij moet ondersteuning en expertise krijgen van zijn commerciële en marketingverantwoordelijken. Hij heeft twee soorten content nodig: interne en externe. Intern zijn dat alle artikelen, blogs, infografieken, witboeken … die de onderneming heeft voortgebracht en die hem in staat stellen zich op de markt te positioneren en in te gaan op de vragen en behoeften van (potentiële) klanten. Extern is dat alle content die hem kan helpen zijn onderwerp te beheersen, in te spelen op de trends en te weten wat de concurrentie doet. Zonder relevante en aangepaste content kan de adviseur zich niet profileren op de sociale netwerken.
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]
ACCOUNT EXECUTIVE - LIQUID BRUGGE
We zijn op zoek naar een account executive om ons commerciële team te […]