"Geen toekomst zonder juiste skills"

Communication / News

debbydecocker

Debby De Cocker

Typografics, dat grafische en crossmediale medewerkers uitstuurt naar klanten, publiceerde een tweede e-book. Het onderwerp? De resultaten van een uitgebreid klantentevredenheidsonderzoek dat het bedrijf enkele maanden geleden liet uitvoeren via partner JDI. Debby De Cocker, marketing manager: “Wat verwachten klanten echt van Typografics? Kennen ze ons hele aanbod? Wat zijn onze sterke punten en waar is er ruimte voor verbetering? Door met een externe partij te werken werd de anonimiteit 100% gegarandeerd.’”

_dannymertens_ZW

Danny Mertens

Een resultaat waar ze bij Typografics graag mee uitpakken is de N.P.S. (Net Promotor Score) van maar liefst 32. Danny Mertens, managing director: ‘Met de NPS wordt eigenlijk nagegaan in welke mate je klanten jouw ambassadeurs zijn. De score van 32 beschouw ik dan ook als een compliment voor het hele team van Typografics.’ Ook op begrippen zoals ‘klantvriendelijk’, ‘sympathiek’ en ‘expertise’ scoort het bedrijf zeer hoog. Klanten zijn ook onder de indruk van de kennis van de Typografics-medewerkers en de kwaliteit van het geleverde werk.

Naast een beoordeling van de huidige toestand werd klanten ook gevraagd naar hun toekomstvisie. Daaruit blijkt dat ze bijzonder goed op de hoogte zijn van de nieuwe trends en technologieën in het marketinglandschap. En dat ze verwachten dat hun leveranciers de vereiste skills in huis hebben. Debby De Cocker: ‘Klanten verwachten dat ze bij ons een beroep kunnen doen op geschoolde medewerkers die overweg kunnen met de nieuwste technieken en technologieën. Vandaag al scholen we mensen om tot motion designers of 3D-specialist. Ons webteam zet volop in op UX/UI design en front-end development. Zo kunnen onze klanten net die skills in huis halen op het moment dat ze die nodig hebben.’

Wie de gedetailleerde resultaten wil kennen kan het e-book gratis consulteren. Het kan gedownloaded worden als PDF of bekeken worden op een scherm.