Gekozen Producten van het Jaar op een rij

Awards / News / Retail

POY BEOp dinsdagavond 19 februari vond in Brussel de uitreikingsplechtigheid plaats van de elfde Gekozen Product van het Jaar. Met meer dan 36 categorieën bevestigt deze elfde editie van de wedstrijd in België het succes van het rode logo, synoniem met innovatie in de ogen van merken én consumenten. Ook dit jaar brachten 5.000 consumenten hun stem uit over nieuwigheden en productinnovaties tijdens het meest grootschalige consumentenonderzoek in België, uitgevoerd door Nielsen en met producttests in reële gebruikssituaties.
Alle winnaars op een rij:

      1. Alpro ijs
      2. Always Discreet Boutique Paars
      3. Always Sensitive Essentials
      4. Becel Plantaardige Drinks
      5. Bifi 100% Kalkoen
      6. Borotalco deodorant
      7. Damart Feel Fresh
      8. Dash 3in1 Pods Stralende Kleuren
      9. Ducros, nieuw gamma zoutmolens
      10. Emma, de matras
      11. Ethias Bike & More
      12. Filliers Dry Gin 28 - Pink
      13. Filliers Pink
      14. Goodyear SoundComfort Technology
      15. ID Comfy Junior
      16. Iglo, nieuwe bereide maaltijden
      17. Kärcher Cordeless Floor Cleaning
      18. Label Rouge Saint Sever hoevekippen
      19. Lipton Ice Tea Green Matcha
      20. Listerine Nightly Reset
      21. Maes 0,0%
      22. McCain Airfryer
      23. Oral B 3D White Whitening Therapy Protection
      24. Oral B Genius 10
      25. Palmolive Purifying Clay
      26. Pantene 3 minute Miracle Repair & Protect
      27. Pure Blonde by Jupiler
      28. Renova magic, toiletpapier
      29. Sanex Zero%
      30. SelfGel van ProNails
      31. Sodastream Spirit One Touch
      32. Solo Crèmefine Cuisine 15%
      33. Tampax cotton comfort
      34. Whirlpool FreshCare wasmachine
      35. Xyladecor Sylvershine
      36. Yves Rocher geconcentreerde shampoo

Het concept Gekozen Product van het Jaar zag het levenslicht in 1987 in Frankrijk en is intussen gekend in meer dan 40 landen, maar wordt vanuit Brussel bestuurd. Met CEO Philippe Gelder aan het roer neemt de Belgische groep POY het operationele beheer van het internationale netwerk voor zijn rekening. Het marketingconcept plaatst productinnovaties in de kijker bij de consument, meer bepaald dankzij de aanbevelingen van andere consumenten na een grootschalig onderzoek en tal van tests door onafhankelijke dienstverleners.