Gents creëert micromomenten voor Alpro

Crea / News

AlproGents ontwikkelt een brand momentum voor Alpro met een nieuwe brand campaign. Het Gentse reclamebureau bedacht een innovatieve campagnepuzzel die bestaat uit een reeks herkenbare en verwisselbare lifestyle momenten.

De veelzijdige slices-of-life campagne verovert een plek in de harten van de kijkers door authentieke en universele storytelling waarbij de focus ligt op Alpro’s variëteit aan plantaardige ingrediënten. Gents creëert een natuurlijke en groene wereld met plantaardige ingrediënten zoals kokosnoot, amandel, haver en soja en benadrukt Alpro’s rol in de veranderende ontbijtroutines door inspirerende en herkenbare micromomenten te tonen.

Alpro’s populaire, schattige en eigenzinnige brand mascottes reflecteren zowel de functionele als emotionele aspecten van het merk Alpro. Elke mascotte vertegenwoordigt één van Alpro’s unieke plantaardige ingrediënten: het actieve aapje vertegenwoordigt kokosnoot, de stoere eekhoorn amandelnoot, het sterke hert haver en het slimme uiltje staat voor het ingrediënt soja. In hun rol van kleine helpers faciliteren ze heerlijke ontbijtmomenten en tonen ze de veelheid aan producten.

« De brand campaign benadrukt de ‘joy’ in de Alpro tagline ‘Enjoy Plant Power’. Alpro’s variëteit aan heerlijke plantaardige producten is een bron van inspiratie voor consumenten om hun ontbijtroutines te vervangen door slimme, gezonde en overheerlijke nieuwe eetgewoontes, » aldus marketing director EMEA Gaëtan Van de Populiere. In deze laatste Alpro campagne legt hij een nieuwe focus op de heerlijke en natuurlijke smaak van de plantaardige producten.

Samen met deze nieuwe brand campaign werd ook Alpro’s nieuwe audio branding gelanceerd. Gents conceptualiseerde een happy en frivole pop-song die het verhaal vertelt over breken met routines en zich klaarmaken voor iets nieuws.

https://www.youtube.com/watch?v=M0JNf6IqlSs

https://www.youtube.com/watch?v=6bB4T6PUJX4

Credits:
Client: Alpro
VP Marketing & Innovation: Séverine Distave
Marketing Director EMEA: Gaëtan Van de Populiere
Senior International Communication Manager: Karlien Mestdagh
Agency: Gents
Creative Director: Tim Helsen
Creative Strategist: Sander Vanermen, Vincent Daenen
Account Director: Leen Van der Mijnsbrugge
Account Manager: Julie Bataillie
Production: The Breakfast Club
Postproduction, 3D & compositing: Nozon
Audio production: Audiothèque