Gents ziet ze vliegen

Na een pitch won het interactieve bureau Gents de budgetten voor de relaunch van Vliegtickets.be op de Belgische markt. Op de agenda: een awareness- en activatiecampagne met een grote focus op all things interactive en social. Want vanuit een local-meets-global strategie wordt in eerste instantie gefocust op het activeren van de Belgische social community.
Naast de strategie zorgt Gents ook voor meer relevante content voor de Belgische doelgroep. Het Gentse bureau kiest op social platforms voor een eigentijdse social-native vormgeving die in-the-moment, flexibel en opvallend kan geactiveerd worden. Van micro-quiz tot geanimeerde vlog; Gents wakkert dagelijks unieke conversaties aan op de social platforms van Vliegtickets.be.
Naast het social luik focust Gents ook op de bredere bekendmaking van het merk Vliegtickets.be in België (en in eerste instantie Vlaanderen). Om de herkenbaarheid en top-of-mind awareness van het merk te verhogen brengt Gents een brand mascotte tot leven die als echte ‘travel buddy’ reislustigen met een knipoog adviseert met tips en activeert met knallende kortingen.
De mascotte geeft Vliegtickets.be een herkenbaar gezicht en zorgt voor de fun in functional. Daarenboven speelt het nieuwe brand character van Vliegtickets.be een opvallende rol in de nieuwe commercial, gepland als online only spot op YouTube en Facebook.
Credits
Pieter De Baets, Martijn Leenaers, Simon Pertz
CONTENT CREATOR - THE CREW
About The Crew The Crew is a boutique creative agency based in Brussels. […]
PROJECTMANAGER PR & COMMUNICATIE - NANS
OVER WITH LOVE NANS* With Love Nans* is een creatief communicatie- en PR-agency […]
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]