Inzendingen uit meer dan 30 landen streden om de eerste Gerety Awards. Landen die de shortlist haalden zijn Australië, Brazilië, Canada, Chili, Colombia, Denemarken, Estland, Frankrijk, Duitsland, India, Italië, Japan, Libanon, Nederland, Nieuw-Zeeland, Filippijnen, Polen, Rusland, Spanje, Zweden, Thailand, het Verenigd Koninkrijk en de VS. Inderdaad: geen Belgische bureaus, ongetwijfeld denken die in 2020 meer kans te maken op eremetaal.
De meest bekroonde netwerken zijn BBDO, VMLY&R, Mullen Lowe en Leo Burnett. BBDO-netwerk heeft 27 geselecteerde inzendingen, Mullen Lowe Network heeft 14 genomineerden op de shortlist staan, Leo Burnett Network heeft 15 genomineerden op de shortlist staan en VMLY&R Network heeft 14 geselecteerde inzendingen.
De Gerety Awards, die in januari van dit jaar van start zijn gegaan, wil via de jury de status quo van het prijzencircuit uitdagen. Mede-oprichter Lucía Ongay: "De executive judging sessies waren meeslepend en deze shortlist zal zonder twijfel een benchmark zijn voor alle andere awardshows dit jaar. We waren enthousiast om te zien wat onze jury zou kiezen en hoe het zich zal verhouden tot andere evenementen in de industrie. 80% van alle wereldwijde aankoopbeslissingen worden genomen door vrouwen, dus je hoopt dat de reclame altijd deze machtigste consumenten in gedachten heeft."
De Grand jury kiest nu de uiteindelijke winnaars, die eind juli bekend worden gemaakt.
PROJECTMANAGER PR & COMMUNICATIE - NANS
OVER WITH LOVE NANS* With Love Nans* is een creatief communicatie- en PR-agency […]
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]