Goed Gevoel nieuwe partner Pink Ribbon

Media / News

logo_Pink RibbonOp de Goed Gevoel Ladies Fair werd het officiële startschot gegeven van de samenwerking tussen Pink Ribbon en Goed Gevoel. Pink Ribbon, de nationale organisatie die zich inzet voor de strijd tegen borstkanker, zal de komende maanden nauw samenwerken met het maandblad Goed Gevoel. Een vrouw op de acht krijgt in haar leven borstkanker en Goed Gevoel wil de strijd hiertegen mee aangaan. Goed Gevoel-hoofdredactrice Famke Robberechts: “Ook veel van onze lezeressen worden zelf of in hun omgeving geconfronteerd met borstkanker. We krijgen van hen dan ook regelmatig vragen over leven met en het overleven van de ziekte. Door deze logische samenwerking willen wij alle facetten van borstkanker belichten en onze lezeressen zo een stap vooruit helpen.”

De komende maanden zal Goed Gevoel geregeld aandacht besteden aan borstkanker. In de borstkankermaand oktober zal Goed Gevoel uitpakken met het jaarlijkse Pink Ribbon Magazine en met de verkoop van het herkenbare roze lintje. Het geld dat daarmee wordt ingezameld gaat naar het Pink Ribbon Fonds, dat, in de schoot van de Koning Boudewijnstichting, projecten rond psychosociale zorg steunt. Ook deelt Goed Gevoel in oktober het verhaal van Kristien Hemmerechts. Nadat ze in het najaar van 2015 zelf door borstkanker getroffen werd, besloot ze om ambassadrice van Pink Ribbon te worden. Pink Ribbon-directrice Bettina Geysen: “De impact van borstkanker op iemands leven is enorm. Daarom willen we vrouwen met elkaar in contact brengen zodat ze steun vinden bij elkaar. Ook de kracht van het geschreven woord is groot, want het zet mensen aan om hun persoonlijke belevenis met anderen te delen. We zijn dus verheugd om met Goed Gevoel te kunnen samenwerken. Wij worden boezemvriendinnen!”