Goeiemorgen, morgen: Stichting Alzheimer Onderzoek en BBDO lanceren nostalgisch karaoke-platform

Ken jij je Vlaamse klassiekers nog? In de eerste campagne van BBDO voor Stichting Alzheimer Onderzoek nodigt Hugo Vlaanderen uit om dat zingend te testen op het platform stopalzheimer.be. Je score kan je meteen doneren voor onderzoek naar Alzheimer. Hugo – van Nicole en Hugo – is de nieuwe peter van Stichting Alzheimer Onderzoek (SAO). Eind vorig jaar verloor hij zijn Nicole, die zeven jaar eerder de diagnose Alzheimer kreeg. Maar haar verhaal leeft voort in deze nieuwe actie van de stichting. Want het zijn niet enkel gezichten en herinneringen die vervagen door Alzheimer. Soms zijn het schijnbaar kleine dingen, zoals de teksten van de liedjes die je heel je leven zong. Zoals bij Nicole, die op een gegeven moment niet meer zonder autocue wou zingen, omdat ze haar eigen nummers begon te vergeten.
Nog steeds geen remedie
En Nicole is zeker niet alleen. Eén op drie vrouwen krijgt te maken met dementie, en de belangrijkste oorzaak is Alzheimer. "De boodschap van SAO is simpel: Alzheimer is een veelvoorkomende, terminale ziekte, waar nog steeds geen remedie voor bestaat. Verder onderzoek is dus cruciaal. Maar deze campagne moest tegelijk ook een eerbetoon aan Nicole worden. En dus met een dosis van de levensvreugde waar Nicole en Hugo voor staan," zegt Joost Martens, directeur van Stichting Alzheimer Onderzoek.
Doneer je score
In een tv- en radiospot vol nostalgie vraagt Hugo ons of we de tekst nog kennen van Vlaamse klassiekers als ‘Goeiemorgen, morgen’. En dat kan je meteen testen op stopalzheimer.be. Als jij je klassiekers nog goed kent, kan je je score meteen doneren voor de mensen die minder geluk hebben. Dat geld wordt gebruikt om Belgisch wetenschappelijk onderzoek naar Alzheimer te financieren. "De test nodigt je uit om op een luchtige manier stil te staan bij je eigen geheugen. Want ook de dingen die diep in je geheugen gegrift staan, vervagen uiteindelijk door Alzheimer. Op het einde van het spel word je uitgenodigd om je score om te zetten in een gift. Het is bijna alsof je je geheugen doneert voor de mensen van wie het geheugen begint te haperen," zegt Marc Richard Vander Heyden, creatief directeur bij BBDO.
Zing mee op stopalzheimer.be!
Credits
Client: Stichting Alzheimer Onderzoek
Contacts: Joost Martens, Wilfried Nys
Agency: BBDO BELGIUM
CD: Marc Richard Vander Heyden
Creation: Karel De Mulder, Luc Shih, Philippe Mertens, Tom Galle
Design: Gaël Fouquet
Final Art: Tom Nackaerts
Head of RTV: Patricia Van De Kerckhove
RTV producer: Loes Fierens
CCO: Eva De Gendt
Account: Amandine Folie
Film Production company: Hamlet
Director: Charlotte De Cort
DOP: Seppe Vangrieken
Executive Producer: Mathias Kerner
Producer: Jeroen Berx
Post Production company: Frames
Post producer: Nele Carlier
Editor: Frederik Vandewalle & Jasper Vanhauwaert
Sound Production: BBDO Productions
Sound engineer: Jeremy Vettorel
Digital Production: nøcomputer
Digital Project Direction : Wouter Has
Digital Project Manager: Khang Lam
Photographer: Daniil Lavrovski
PR: Double Deeds - David Dalemans
Special thanks to: Hugo en Philippe Draps
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]