Goodcamp lanceert eerste boek over generatie Z in HR

Crea / Marketing / News

Goodcamp(update) Generatie Z betreedt stilaan de werkvloer. Deze generatie heeft compleet andere verwachtingen dan de voorgaande generaties. Dat zorgt wel eens voor heel wat miscommunicatie. Hoe ga je daar als bedrijf mee om? Pop-up communicatiebureau Goodcamp lanceert daarom haar eigen praktische handleiding voor HR-managers boordevol informatie over Generatie Z, geschreven door generatie Z. Hun eerste boek wordt bovendien geveild voor de Warmste Week.
Geboren na 1995 kennen digital natives geen wereld zonder internet. Altijd aan hun gsm gekluisterd, geboren multitaskers met een aandachtspanne van slechts acht seconden, er doen heel wat geruchten de ronde. Wat verwacht deze generatie van een job en van een baas? Wat is voor hen de ideale work-life balance? Werken ze voor eender welk bedrijf of houden ze toch vast aan bepaalde principes?
Vier maanden lang heeft Goodcamp zich verdiept in all things Gen Z. Die expertise verloren laten gaan, zou jammer zijn. Daarom propten ze alle opgedane kennis over de jongste generatie en de HR-wereld in één boek. Van sociale media en work-life balance tot vacatures op maat van de Gen Z’er, alles wat je moet weten om the war for talent te winnen. Mooi meegenomen: per hoofdstuk is een video toegevoegd van een aantal Gen Z’ers met hun visie en ervaringen over het onderwerp.
Tijdens hun laatste week veilt Goodcamp ten voordele van de Warmste Week de allereerste versie van hun boek. De opbrengst gaat naar Alba vzw, een organisatie die jongeren die de weg kwijt zijn, begeleidt in het ontdekken van hun eigen talenten. De hoogste bieder krijgt het allereerste boek, recht van de drukker, gesigneerd en gebracht door de Goodcampers zelf. Met taart. Gewoon, omdat iedereen van taart houdt. Was je niet de hoogste bieder, dan kan je alsnog terecht bij Boekarest op het Ladeuzeplein in Leuven, de enige boekhandel die het boek in beperkte oplage verkoopt.