Goodcamp wil taboes doorbreken

Crea / News

Het gaat niet goed met ons mentaal welzijn. Recent nog publiceerde De Morgen dat 28% van de 18- tot 29-jarigen in België kampt met ernstige eenzaamheid. Nog zorgwekkender is onderzoek van Te Gek!? waarin staat dat in ons land één persoon op zeven ooit geconfronteerd wordt met zware depressie. Een obstakel om hier werk van te maken is de onbespreekbaarheid van thema’s zoals burnout, zelfdoding, faalangst en agressieproblemen. Die taboes overwinnen is een uitdaging waar Goodcamp werk van wil maken. Via onconventionele campagnes zetten zij gevoelige thema’s in de verf. Ze willen conversaties openbreken om zo verder te bouwen aan een toekomst waarin alles bespreekbaar is.

Goodcamp is een pop-upcommunicatiebureau onder de vleugels van Bridgeneers uit Leuven. Dit jaar is de vierde editie van het project waarin zes pas afgestudeerde jongeren de kans krijgen om gedurende vier maanden een eigen bureau te runnen. Niet toevallig doen ze dat over een thema zoals mentaal welzijn. Het is een onderwerp dat sterk leeft bij jongeren en waarmee ook zij steeds meer geconfronteerd worden. De Warmste Week focust dit jaar op “kunnen zijn wie je bent” en Goodcamp wil daar meer dan een steentje aan bijdragen. Het jonge team ging reeds van start in september. Tijdens het WK-wielrennen in Leuven lanceerde men een eerste project. Met de slogan “wie durft de echte regenboogtrui dragen” kaartte Goodcamp het taboe rond queer sporters aan. Door opvallende borden langs het parcours werden ze veelvuldig opgepikt door de camera’s. Daarmee bewezen ze dat ze hun boodschap internationaal in beeld kunnen brengen.