Goodcamp zet winkelHieren in de verf tijdens Weekend van de Klant

Crea / News

Wie recent Leuven bezocht, heeft het vast al opgemerkt: slogans als ‘Koop bewust, voel je gerust’ en ‘Lokaal, da’s ideaal’ bekleedden de drukste winkelstraten van Leuven. Het doel? Consumenten wijzen op het belang van lokaal shoppen en bewuste keuzes maken in hun aankopen. 

Zes jonge creatievelingen die samen het pop-up agency Goodcamp (onder moederbedrijf Bridgeneers) vormen, vinden dat mooie praatjes over duurzaamheid te weinig leiden tot concrete acties. Om die reden maakt Goodcamp communicatie rond duurzaamheid toegankelijker en aantrekkelijker voor bedrijven en consumenten. Het Weekend van de Klant brengt jaarlijks duizenden handelaars en consumenten samen. “Een mooi initiatief”, zegt Korneel van Goodcamp, “We mogen wel niet uit het oog verliezen dat koopgedrag een enorme impact heeft op mens en milieu. Bij elke aankoop steun je een bedrijf en tegelijkertijd ook de visie van dat bedrijf. Waar je als koper je geld aan geeft, draagt bij aan een duurzamere samenleving. We staan als consument zeker niet machteloos.” Daarom spoot Goodcamp in de vooravond van het koopweekend een herinnering op de stoep aan alle passanten: koop bewust, voel je gerust. 

Over Goodcamp 2024 

Tweedehands winkelen of een TooGoodToGo bestellen? Dat is een goed begin, maar er is nog zoveel potentieel om consumptie volledig circulair te maken. Goodcamp zoekt die kansen op en transformeert ze tot springplanken, zodat de consument sneller bewuste keuzes kan maken. Zes waaghalzen staan klaar om actiegerichte campagnes uit de grond te stampen onder het toeziend oog van doorwinterde communicatie-experts. Het creatieve agency Bridgeneers geeft Beline Xu, Edward Timmermans, Elien De Geetere, Jasmine Cendrakasih, Korneel Naessens en Myrte Van Craenenbroeck vier maanden de ruimte om zich volledig te ontplooien tot volmaakte strategen, designers, copywriters en marketeers.  

Wil je Goodcamp in actie zien? Op hun digitale kanalen Instagram, LinkedIn en TikTok kan je al hun activiteiten op de voet volgen. Wil jij zelf actie ondernemen en kan je hun hulp daarbij gebruiken? Stuur hen dan een privébericht via een van bovenstaande kanalen. Slide in hun DM’s, zoals ze het zelf zouden verwoorden. Of bereik ze via e-mail, dat kan natuurlijk ook altijd: goodcamp@bridgeneers.be.