Google en Facebook willen Twitter de monopolie van “informatiekanaal voor journalisten” niet gunnen. En dus willen ze journalisten ervan overtuigen dat ze ook via hun kanalen informatie kunnen vinden en verspreiden. Google doet dat aan de hand van gratis opleidingen op « Google News Lab », waarmee journalisten leren hoe ze de tools van Google ten volle kunnen gebruiken. Enkele voorbeelden van opleidingen zijn datajournalistiek, onderzoeksjournalistiek, gegevensbescherming en YouTube.
Ook Facebook biedt journalisten, in samenwerking met Poynter, gratis cursussen aan. Het sociale netwerk focust op drie specifieke lessen: optimaal gebruik van Facebook en Instagram, Facebook Live en 360° video’s en foto’s. De cursussen zijn te vinden op « Facebook for Journalists ». Daarnaast worden journalisten ook uitgenodigd in de privégroep « News, Media & Publishing on Facebook » om leerstof uit te wisselen.
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]