Google en Facebook willen Twitter de monopolie van “informatiekanaal voor journalisten” niet gunnen. En dus willen ze journalisten ervan overtuigen dat ze ook via hun kanalen informatie kunnen vinden en verspreiden. Google doet dat aan de hand van gratis opleidingen op « Google News Lab », waarmee journalisten leren hoe ze de tools van Google ten volle kunnen gebruiken. Enkele voorbeelden van opleidingen zijn datajournalistiek, onderzoeksjournalistiek, gegevensbescherming en YouTube.
Ook Facebook biedt journalisten, in samenwerking met Poynter, gratis cursussen aan. Het sociale netwerk focust op drie specifieke lessen: optimaal gebruik van Facebook en Instagram, Facebook Live en 360° video’s en foto’s. De cursussen zijn te vinden op « Facebook for Journalists ». Daarnaast worden journalisten ook uitgenodigd in de privégroep « News, Media & Publishing on Facebook » om leerstof uit te wisselen.
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]