Google investeert in KMO-bureau Contento

Communication / News

Google investeert een niet nader te noemen bedrag in het jonge Antwerpse bureau Contento om ervoor te zorgen dat de producten van Google voor een efficiënte digitale marketing ook toegankelijk zijn voor KMO's.  "In essentie focussen we ons bij Contento op het zo eenvoudig mogelijk maken van digitale marketing voor KMO's," zegt Ludwig Dumont, CEO van Contento, aan PUB. "Het voorstel dat Google ons deed past binnen dit plaatje."

Contento is een Imec start-up en biedt al bijna twee jaar socialmediadiensten aan en werkt ondertussen voor meer dan 120 Belgische en Amerikaanse klanten. Al die tijd heeft het een goede voeling met de KMO-markt opgebouwd. Dat heeft te maken met het unieke businessmodel, valt te horen bij het bureau: social media experts die als accountmanager een persoonlijke dienstverlening geven, gekoppeld aan een slim technologisch platform waar de klant ten alle tijd terechtkan om de planning en de resultaten op te volgen: "Deze ‘magic combination’ zorgt ervoor dat Contento socialmediadiensten kan aanbieden die tegelijk betaalbaar en doeltreffend zijn."

Ludwig Dumont & Steven van Kerkhoven

Een gespecialiseerd go-to-market team van Google merkte Contento op, en zag een grote match in de onderlinge doelstellingen. Zo kwam deze opmerkelijke samenwerking tot stand. Ludwig Dumont: “Het stond altijd op onze planning om de scope van onze diensten te verruimen. Social Media is een belangrijke component in de online aanwezigheid van een bedrijf, maar niet de enige. Google kwam op een voor ons perfect moment met dit voorstel om te partneren. We hebben een mooi cliënteel opgebouwd, die we nu nog beter zullen kunnen ondersteunen in het uitbouwen van hun online aanwezigheid.”

Net als het doeltreffend inzetten van social media voor je bedrijf, is ook online adverteren een echte wetenschap geworden, vindt Steven van Kerkhoven, COO van Contento: “Er wordt heel veel geld en tijd verkwist aan advertentie-campagnes die weinig tot niets opleveren. We zijn blij dat we dankzij dit partnership ook op vlak van Google Ads KMO’s op weg zullen kunnen helpen naar online succes. Dat is van bij de start onze missie geweest.”