Google opent Digitaal Atelier

Belgische KMO’s grijpen te weinig de groeikansen die het internet biedt. Google wil hen op de digitale trein helpen door in 2016 minstens 10.000 Belgen, van studenten tot kmo-medewerkers, digitale vaardigheden bij te brengen via zijn Digitaal Atelier. Via opleidingen werden al 6.000 mensen getraind. Google zet de opleidingen nu ook online, op g.co/digitaalatelier. Daar kan iedereen deze interactieve cursussen gratis volgen om de digitale vaardigheden te verbeteren. Wie de opleidingen afrondt, kan de verworven kennis inzetten voor het bedrijf waarvoor wordt gewerkt, of - wie weet - zelf een bedrijf oprichten. Zo wil Google bijdragen aan de groei van de interneteconomie in België.
Het aandeel van de interneteconomie in ons land bedraagt 3% van het BNP, wat minder is dan in buurland Nederland, en België op een 20ste plaats zet van de 34 OECD-landen. Het internet biedt nochtans veel kansen voor Belgische bedrijven. De KMO’s die de kansen van het internet omarmen, genereren twee keer zo snel nieuwe jobs en hebben 50% meer kans om producten en diensten te verkopen in het buitenland.
“Het internet biedt veel kansen voor Belgische bedrijven om groei te realiseren,” zegt Thierry Geerts, country manager van Google België. “Toch is het lastig voor bedrijven deze kans te grijpen wanneer ze te weinig digitale vaardigheden of kennis bezitten. Vandaag is het voor elke ondernemer mogelijk wereldwijd zaken te doen door het gebruik van internet. Google wil ondernemers en kmo-medewerkers uit heel België de kans geven om de nodige kennis op te doen over online zakendoen en het inzetten van technologie om hun bedrijf een boost te geven.”
Het online programma bestaat uit ruim 80 video’s, waarbij het voor deelnemers mogelijk is een eigen programma samen te stellen. Een brede waaier aan onderwerpen komt aan bod, zoals e-mail marketing, mobiel, SEO, sociale media, e-commerce en export. Wanneer deelnemers de cursus afronden, bezitten ze een brede basiskennis over de digitale marketingmogelijkheden die het internet biedt. Na afronding van de online cursus ontvangen deelnemers een certificaat van het Digitaal Atelier, onderschreven door IAB Europe.
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]