Adblockers zijn een groot probleem voor adverteerders. 37% van de Belgen zou er een gebruiken, zo bleek onlangs nog. Geen probleem voor Belgisch-Schots biermerk Gordon Finest Beers. Dat creëerde gewoon zélf de Gordon Finest Adblocker. Het enige wat die blokkeert is de campagne van Gordon zelf. Tenslotte hebben ze "nothing to prove". Blokkeerde wereldwijd al eerder een adverteerder zijn eigen campagne?Het principe is bijzonder eenvoudig, horen we bij bureau Olaf: "Ook al overtuigd van het heerlijke bier (of wil je de campagne gewoon echt niet meer zien)? Dat is OK. Je surft naarwww.gordonfinestadblocker.be en de toepassing wordt helemaal automatisch geïnstalleerd. Je hoeft niks te doen. Vanaf dan zie je geen banners of video’s van Gordon meer. Andere advertenties zie je gewoon wel nog. Nu, geen banner of video’s van Gordon... Het biermerk neemt dat wel heel erg letterlijk. Elke keer er een banner of video effectief geblocked wordt, laten ze dat wel fijntjes weten met een àndere banner of video. En die lijken wel érg goed op de Gordon-campagne."
De adblocker is dus eigenlijk gewoon een slim gebruik van de ‘retargetting’-technologie. "Maar in plaats van je te achtervolgen met schoenen, zie je nu de geblockte banners," meldt Olaf.
Credits
Agency: BVBA OLAF
Client: Gordon Finest Beers
Contact: Coline Bagein, Stephane De Kempeneer
Creation: Olaf Meuleman, Jeroen Goossens, Ludovic Leekens
Production company: Adsomenoise
Sound: Sonicville
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]