Cannes Winners: Grand Prix voor Donald J. Trump Twitter Library

Awards / News

D07_044 01173 THE DAILY SHOW PRESENTS_ THE DONALD J. TRUMP PRESIDENTIAL TWITTER LIBRARYU krijgt van ons later alle Grand Prix van Cannes nog even op een rij. Vandaag presenteren we u al de winnaars van de Outdoor Lions Awards - voor het negende jaar op rij gesponsord door Clear Channel Outdoor – van het Cannes Lions International Festival of Creativity 2018.
De Grand Prix is toegekend aan Comedy Central New York voor ‘The Daily Show Presents: The Donald J Trump Presidential Twitter Library,’
En eveneens aan Cossette Toronto voor hun brandcampagne met McDonald’s Restaurants of Canada Limited getiteld: ‘On Your Right,’ ‘On Your Left,’ ‘Just Missed Us,’ en ‘Next Exit.’A06_053 00989 NEXT EXITA06_055 00993 ON YOUR LEFT A06_056 00991 ON YOUR RIGHTA06_054 00995 JUST MISSED US
Andere grote winnaars die Gold Lions in de wacht sleepten voor hun werk in de Outdoor Lions-category zijn onder meer DDB Group Düsseldorf voor Stabilo ‘The Remarkable Edith’, ‘The Remarkable Lise,’ en ‘The Remarkable Katherine’; Ogilvy Hong Kong voor KFC ‘Heroes,’ ‘Dragster,’ en ‘Shuttle’; Y&R Brazil São Paulo en JCDecaux voor ‘The Route’; Energy BBDO Chicago voor National Safety Council ‘Prescribed to Death’; Wieden+Kennedy Portland voor Nike ‘Australian Marriage Equality Swoosh Vote’; McCann New York voor March For Our Lives Parkland Students ‘Price on Our Lives’; Herezie Paris voor Handicap International ‘#BodyCantWait’; Diesel Breganze voor ‘Go With The Fake’; National Down Syndrome Society New York voor ‘C21’; LOLA MullenLowe Madrid voor Burger King ‘Scary Clown Night’; HBO New York voor SXSWESTERWORLD; TBWA\RAAD Dubai voor Louvre Abu Dhabi ‘Highway Gallery,’ en Dentsu Jayme SYFU voor Greenpeace Philippines ‘Dead Whale.’
William Eccleshare, chairman en CEO van Clear Channel International, vertelde over de winnaars: “De Outdoor Grand Prix-winnaar van dit jaar met de campagne van McDonald’s toont de pure, beeldende kracht van out-of-home. Een eenvoudig en slim ontwerp waarvan je zou willen dat je het zelf bedacht had. Ik feliciteer de winnaars van de Outdoor Lions 2018. Hun vernieuwing en originaliteit blijven de relevantie en het belang van out-of-home in de media mix versterken."
En Chris Garbutt, chief creative officer van TBWA en hoofd van de jury van de Outdoor Lions, zei: "Ik begreep de magie van buitenreclame tijdens mijn reclameopleiding. We moesten heel erg werken op billboards en OOH-activaties. En terecht - het is de ultieme test voor toekomstige creatievelingen. Reclameopleidingen besteden nog steeds veel aandacht aan het medium want het vertegenwoordigt de samenvatting van eenvoud en de basis van creativiteit.”
Vermelden we ook nog even dat FamousGrey een Silver Lion won in deze categorie met de campagne 'Recruiting car' voor Volvo.