Green Bananas laat koelkasten zingen

Crea / News

voice-handje-bol Green Bananas, een snelgroeiend online marketingbedrijf uit Aalst, ontwikkelde voor producent van huishoudelijke producten Haier een unieke campagne: een wedstrijd die loopt gedurende de liveshows van The Voice van Vlaanderen. Iedereen kan daarbij kans maken op een duoticket voor een van de liveshows van het populaire VTM-programma The Voice van Vlaanderen.

Het online marketingbedrijf Green Bananas zette de volledige wedstrijd op poten: van het concept tot de uitwerking in de vorm van een unieke website en stickers. Om een van de liveshows te kunnen bijwonen, kan deelgenomen worden aan de online wedstrijd. Het enige dat deelnemers moeten doen, is de video bekijken en de meerkeuzevragen daarover correct beantwoorden. De winnaars worden gekozen op basis van de punten: hoe meer punten, hoe groter de kans om te winnen. Maar er vallen ook extra punten te verdienen door de wedstrijd te delen met vrienden of familie. Hoe meer mensen deelnemen via die persoonlijke link, hoe meer punten iemand ontvangt.

In totaal zijn er 6 liveshows waarvoor kan gespeeld worden, telkens met een nieuwe wedstrijd. Green Bananas voorziet voor elke nieuwe wedstrijd dus ook een nieuwe vraag. Het online marketingagency verlegt daarmee in dit project zijn grenzen en gaat verder dan de pure uitwerking van de microsite en het grafisch ontwerp. “De kans om zo'n volledige wedstrijd voor de grootste witgoedfabrikant van Europa te mogen opzetten hebben we met beide handen gegrepen. Dat het project daarnaast nog eens op grote schaal aandacht krijgt kunnen we alleen maar toejuichen,” klinkt het bij de oprichters van Green Bananas.