Green Friday, een ecologisch antwoord op Black Friday

Vrijdag is het weer Black Friday, de uitgelezen kans om online de beste promo’s en koopjes te scoren. Helaas staat diezelfde trend, die vijf jaar geleden kwam overwaaien uit de Verenigde Staten, ook symbool voor hyperconsumptie en de overproductie van goederen, vaak niet-hernieuwbaar en vervuilend.
Om ons daar bewust van te maken, bedacht Envie in 2017 het concept Green Friday. Het initiatief groeide intussen uit tot een echt collectief, mede door de invloed van Altermundi, DreamAct, Emmaüs, Ethiquable, REFER en de stad Parijs, en presenteert zichzelf als een alternatief voor willekeurige consumptie en onnodige aankopen gedicteerd door promoties. Het wil consument er aan herinneringen dat hij zelf verantwoordelijk is voor de aankoopkeuzes die hij maakt, en dus ook voor de concrete gevolgen op het milieu. Het doel is niet om mensen zich schuldig te laten voelen, maar om burgers bewust te maken van een meer verantwoorde consumptie. Om het concept te laten leven, worden er in Frankrijk en in België op verschillende dagen rond en op Black Friday concrete acties gevoerd door de aangesloten deelnemers. Meer informatie over de acties vindt u op de website van Green Friday.
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]
Account Manager - RMB
Wij zijn op zoek naar een Account Manager Wij zoeken een Account Manager […]