Greenpeace is een onafhankelijke organisatie. Om hun eigen prioriteiten te kunnen stellen, aanvaarden ze geen geld van bedrijven of subsidies van overheden. Greenpeace rekent enkel en alleen op bijdragen van vrijgevige particulieren. En net dat werd dit jaar een pak moeilijker. In 2020 konden de ambassadeurs van Greenpeace niet op straat komen om giften in te zamelen. Om de gekende reden bleef iedereen in zijn kot. En dus zocht Greenpeace naar een alternatief.
Daarom stelde DDB, in samenwerking met Czar, zich een wereld voor waarin Greenpeace het zonder individuele donaties moest doen en gedwongen was om geld aan te nemen van oliemaatschappijen, grootbanken, fastfoodketens of frisdrankmerken. Het resultaat? Een energieke spot, geregisseerd door Toon Aerts.
CREDITS
Client Contact: Laurent Leyssens & Christophe Piret
Creative Director: Kwint De Meyer
Creation: Yannick Pringels & Antoine de Bellefroid
Strategy: Dieter Riemaeker & Jan Lammens
Account team: Munanga Kabue
Connection Planner: Fiona Boyle
Production company: Czar / Make
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]