Grégoire de Neve wordt COO van Virtuology Group

De Europese groep Virtuology, specialist in digitale marketing- en e-commerce benoemt Grégoire de Neve, momenteel chief financial officer, tot COO. Zijn belangrijkste opdracht is het ondersteunen van de groei van de groep en zijn positie als Europese leider te versterken. Cedric Donck, CEO, zal toezicht houden op de strategie en de ontwikkeling van Europese overnames. De groep Virtuology heeft sinds 2017 een grote transformatie ondergaan: van een lokale marktpartij naar een negen-bedrijfsstructuur, actief op Europees niveau. Grégoire de Neve heeft onder meer een dienstenpakket samengesteld op het gebied van financiën, human resources en juridisch advies om de groepsentiteiten te ondersteunen. Deze diensten zijn nu volledig ontwikkeld en klaar voor exponentiële groei.
Dankzij zijn organisatorische vaardigheden en als teamleider zal Grégoire de Neve de CEO’s van de verschillende operationele entiteiten van de groep in hun dagelijkse uitdagingen bijstaan. Deze missie is de prioriteit van de nieuwe COO. Cédric Donck, CEO van Virtuology: "Onze ambitie is om in nieuwe gebieden te groeien door middel van aankoop en versteviging van bedrijven in onze sector. Wij hebben bewezen dat dit de juiste methode is, nu is het tijd om het uitgebreid toe te passen en het de ruimte te geven die het verdient."
Grégoire de Neve, nieuwe COO van Virtuology, legt uit: "Sinds de COVID-19-crisis hebben de negen agentschappen van Virtuology zich snel uitgebreid, wat tot complexe structurele uitdagingen heeft geleid: menselijk, organisatorisch, marketing en financieel. Met zes jaar ervaring binnen de groep als CFO, zal mijn rol als COO meer transversaal zijn, waardoor ik de groei van elk van onze agentschappen sterk kan ondersteunen." Als gediplomeerde aan de Vlerick Business School bouwde Grégoire de Neve zijn carrière op als financieel expert bij PwC en als financieel consultant voor grote Europese groepen. De afgelopen tien jaar heeft hij verschillende CFO- en crisismanagement functies uitgeoefend bij digitale marketing bedrijven. In 2023 werd hij benoemd tot COO van de Virtuology groep.
Hoewel Virtuology in Brussel ontsprong, is het nu een internationale groep met 9 bureaus verspreid over 7 geografische hubs: België, Frankrijk, Spanje, Polen, Luxemburg, Marokko en Madagaskar, met een personeelsbestand van 360 personen. De bedrijven van de groep zijn: blue2purple, eTAIL agency, maastery, MKKM, Mobilosoft, Programmads, Smartelia, Skeelz en Virtuocode.
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]