Gregory Vandenschrick sales director RMB

News / People

G. VandenschrickRMB rondt zijn reorganisatie af die op 3 april van start ging. In het directiecomité van de regie moest nog een belangrijke functie worden ingevuld, deze van sales director. Gregory Vandenschrick (39 jaar) heeft besloten de uitdaging aan te gaan en begint op 11 juni bij RMB. Hij volgt Antonine Seynaeve op, die het bedrijf eind januari verliet om nieuwe professionele horizonten te verkennen.
Gregory Vandenschrick zal dus aan het roer staan van de nieuwe commerciële organisatie van RMB, die begin april werd ingevoerd. De sales-afdeling kreeg een grondige make-over om de dienstverlening voor bureaus en adverteerders verder te optimaliseren. Hiervoor zal men de crossmediale aanpak nog versterken en de behoeften van de klant centraal plaatsen in alle commerciële activiteiten. Vandenschrick zal een team aanvoeren van 22 medewerkers, verdeeld over vier business units: twee BU's 'National Account' (nationale mediabureaus en hun adverteerders) aangestuurd door Françoise Massaux en Jean-Sébastien Delvallée, een BU 'Direct Account' (directe klanten zonder mediabureau) gecoördineerd door Dominique Beuken en de cel 'Content & Creativity' (onlangs gelanceerd als F.L.A.S.H.) die zich toespitst op het creatieve gebruik van de mediamerken, onder leiding van Dimitri Lemmens.
Gregory Vandenschrick  behaalde een EPHEC-diploma en studeerde B2B Marketing aan de ICHEC. In 2001 begon hij zijn loopbaan als 'Customer Solution Manager' bij Tellme en in 2003 werd hij sales manager bij Belga. Vijf jaar later stapte hij over naar Groupe Rossel, waar hij verschillende leidende functies vervulde. In 2016 werd hij benoemd tot executive director bij EBP (ondersteuning bij overheidsopdrachten aan bedrijven). Hij werkte er aan de implementatie van een nieuwe digitale strategie en de aanpassing van activiteiten aan marktveranderingen door thematijdschriften om te vormen tot een multi-channel oplossingenplatform. Tijdens zijn lange carrière bij Rossel, waar hij COO van S2Media en Sales & Marketing director van Le Soir was, deed hij een rijke ervaring op in people management, het opbouwen van kwaliteitsrelaties met mediabureaus en adverteerders, productlanceringen en bedrijfsreorganisatie. Zo lanceerde hij in de Groupe Rossel onder meer de digitale regie en ontwikkelde hij er de crossmediale aanpak voor alle merken van Rossel Advertising. Yves Gérard, CEO van RMB: "Ik verheug me op de komst van Gregory Vandenschrick bij RMB. Hij begint in zijn nieuwe functie op een cruciaal moment in de evolutie van onze regie; hiermee is het traject dat we de afgelopen maanden aflegden om onze nieuwe organisatie te implementeren, afgerond. De diversiteit van zijn vorige ervaringen, zijn commerciële aanleg en degelijke marketingknowhow, zijn managementvaardigheden, en zijn vaardigheid om transformaties en technologische ontwikkelingen in goede banen te leiden, zijn belangrijke troeven om de strategische visie van RMB waar te maken en onze omzet uit te breiden".
Gregory Vandenschrick zelf kijkt ernaar uit om het RMB-team te versterken: "De nieuwe structuur die Yves introduceerde kon me snel overtuigen om mee te werken aan dit project. Ze weerspiegelt de vastberadenheid om optimaal in te spelen op de verwachtingen van de adverteerders en de ontwikkelingen in de reclamesector. De verkoop van ruimte omzetten in gepaste communicatieoplossingen door zowel sterke merken als creativiteit en een multidisciplinaire aanpak in te schakelen, is de beste koers die je kan volgen in ons medialandschap dat volop aan het veranderen is. Het is een voorrecht om bij RMB aan de slag te gaan. Het dynamisme van de teams, de zin tot samenwerken, de klantgerichtheid, het streven naar synergie, en de kwaliteit van de media in regie zijn stuk voor stuk troeven die we nog meer en beter zullen inzetten om ervoor te zorgen dat de merken hun resultaten verder kunnen uitbouwen".