Grey Paris wordt FamousGrey Paris

Communication / News

480x480Het reclamenetwerk Grey bevestigt zijn ambities om in Frankrijk een strategische cluster op te zetten: Grey Paris wordt FamousGrey Paris. De naam verwijst naar het Belgische bureau en weerspiegelt de concrete exportplannen van de FamousGrey-cultuur naar Frankrijk. Het begin van een samenwerking waarbij de twee bureaus binnenkort veel meer dan enkel hun naam zullen delen.

Famous, het bureau dat 20 jaar geleden mee werd opgericht door Marc Fauconnier, was een van de grootste onafhankelijke bureaus van het land. Een jaar geleden trad het bureau toe tot het Grey-netwerk als FamousGrey Brussels en versterkte het haar positie als leverancier van full-service marketingoplossingen en levert het op die manier ook scherpe expertise inzake print, tv, radio, digitaal alsook mobiel, CRM en PR. De Grey Group heeft 5.000 medewerkers in 96 landen en onderscheidt zich in de reclamemarkt dankzij haar state-of-the-art expertise en het creëren van effectieve en populaire communicatieplatformen voor haar klanten. Vandaag bevat de diverse klantenportefeuille van FamousGrey Paris bedrijven als Procter & Gamble, Pfizer, HSBC, Atout France en Lego.

Marc Fauconnier

Marc Fauconnier

« De samenwerking tussen Brussel en Parijs biedt een antwoord op de groeiende vraag van internationale adverteerders om strategische en creatieve oplossingen te vinden die de landgrenzen overstijgen. Een ideale combinatie om te voldoen aan nieuwe zakelijke uitdagingen van onze internationale klanten, » legt Marc Fauconnier, ceo van FamousGrey uit. FamousGrey Paris kan rekenen op de ondersteuning van het netwerk en de steun van Marc Fauconnier, maar wierf ook een aantal nieuwe profielen aan voor het algemene management en creatieafdeling. Geraldine Carlioz, die algemeen directeur wordt, wil vooral voor nieuwe zuurstof zorgen en continuïteit verzekeren. « De essentie? De cultuur van ons netwerk behouden én verrijken en op dagelijkse basis onze teams ondersteunen. Op die manier willen we FamousGrey Paris terug op de kaart zetten van Franse en internationale adverteerders. » Om meteen goed van start te gaan, kondigt FamousGrey Paris ook de komst van een nieuwe creatieve directie, Romain Repellin en Régis Boulanger. Hun werk als team werd de afgelopen jaren zowel in Cannes als in Eurobest bekroond.
famousgrey_logorgb