Na een consultatie vertrouwde Bebat de ontwikkeling van een aantal social media-campagnes aan Bubka toe. “We voelden dat Bubka op een slimme en speelse manier de combinatie wist te maken tussen het activeren, het sensibiliseren en het informeren van een ruime doelgroep,” licht Nele Peeters, marketingmanager van Bebat, toe.
De samenwerking werd deze maand op gang getrapt met een campagne rond het thema lenteschoonmaak. Hét ideale moment om de ‘Grote Batterijenschoonmaak’ te introduceren. “Mensen hebben veel meer batterijen in huis dan ze denken. Wanneer we onze kasten en schuiven met rommel eens doorploegen, vinden we vaak heel wat oude en lege batterijen terug. Met deze campagne zorgen we dat Bebat top of mind is in een periode die voor hen heel relevant is. En geven we mensen een extra stimulans om hun ‘vergeten’ batterijen binnen te brengen in een inzamelpunt,” aldus Raf Van Raemdonck, managing partner bij Bubka.
De ‘Grote Batterijenschoonmaak’ omvat een wedstrijd op een campagnewebsite, interactieve social media content en online-advertenties op YouTube, Google Search en Facebook. Voor deze actie vond Bebat een ideale partner in Ecover, dat de winnaars gelukkig maakt met een jaarvoorraad ecologische schoonmaakproducten.
Credits
Client: Bebat
Agency: Bubka
Account team: Sarah De Hondt, Tine Tas
Creatives: Ben Van Asbroeck, Thomas Cloots, Katleen Boogaerts, Stinus Van Grieken, Dorien Wilmssen
PROJECTMANAGER PR & COMMUNICATIE - NANS
OVER WITH LOVE NANS* With Love Nans* is een creatief communicatie- en PR-agency […]
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]