Na een consultatie vertrouwde Bebat de ontwikkeling van een aantal social media-campagnes aan Bubka toe. “We voelden dat Bubka op een slimme en speelse manier de combinatie wist te maken tussen het activeren, het sensibiliseren en het informeren van een ruime doelgroep,” licht Nele Peeters, marketingmanager van Bebat, toe.
De samenwerking werd deze maand op gang getrapt met een campagne rond het thema lenteschoonmaak. Hét ideale moment om de ‘Grote Batterijenschoonmaak’ te introduceren. “Mensen hebben veel meer batterijen in huis dan ze denken. Wanneer we onze kasten en schuiven met rommel eens doorploegen, vinden we vaak heel wat oude en lege batterijen terug. Met deze campagne zorgen we dat Bebat top of mind is in een periode die voor hen heel relevant is. En geven we mensen een extra stimulans om hun ‘vergeten’ batterijen binnen te brengen in een inzamelpunt,” aldus Raf Van Raemdonck, managing partner bij Bubka.
De ‘Grote Batterijenschoonmaak’ omvat een wedstrijd op een campagnewebsite, interactieve social media content en online-advertenties op YouTube, Google Search en Facebook. Voor deze actie vond Bebat een ideale partner in Ecover, dat de winnaars gelukkig maakt met een jaarvoorraad ecologische schoonmaakproducten.
Credits
Client: Bebat
Agency: Bubka
Account team: Sarah De Hondt, Tine Tas
Creatives: Ben Van Asbroeck, Thomas Cloots, Katleen Boogaerts, Stinus Van Grieken, Dorien Wilmssen
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]