GRP viert jubileum AMMA

Awards / News

amma awards

De Groep voor Research en Planning (GRP) vierde de tiende verjaardag van de Annual of Master in Media Awards alias de AMMA samen met een massaal opgekomen publiek in Auditorium 2000 van de Brussels Expo. De jury had voordien onder leiding van juryvoorzitter Kris Coumans, marketingmanager van Mercedes-Benz Cars, meer dan 110 cases in tien verschillende categorieën beoordeeld.

De felbegeerde prijs voor Media Agency of the Year ging dit jaar naar Maxus. Pebble Media mag zich Media Sales House of the Year noemen. MEC, iVox en Linkman wonnen dan weer met De Grote Smaaktest goud voor Lacroix in de categorie Best Use of Interactive.

Predicube en Pebble Media keerden 's avonds terug met de Innovation & Development Award. ZenithOptimedia rijfde dankzij Anna goud voor ENI binnen in de categorie Best Media Strategy. Havas Media maakte volgens de jury de Best Use of Performance Marketing, dit in opdracht van Hello Bank.

PHD won twee keer goud: één keer met JIM's Chicken Stache voor Mora in de categorie Best Creative Media Use en één keer met Game of Thrones/#Choosesides voor Telenet in de categorie Best Use of Social & Earned. Sanoma werd met BrandCompass bekroond voor Best Media Research. Media Advertiser of the Year was Valérie Morfitis, country media manager van Unilever.

Media Personality of the Year was Yves Gérard, algemeen directeur van RMB. De jury had daarvoor welgeteld drie minuten voor nodig, aldus vicevoorzitter en advertiser personality of the year Yves De Voeght.

De AMMA promoten het marketing- en communicatievak door 's lands beste resultaten op het vlak van media-expertise te bekronen. De jury wordt samengesteld uit vaklui uit verschillende segmenten en disciplines, zoals media- en reclamebureaus, adverteerders, reclameregies, media en marktonderzoeksbureaus.