Guilherme Nunes, Werner Van Reck en Naïm Baddich naar Publicis Groupe

Publicis Groupe Belgium benoemt Guilherme Nunes tot head of art, Werner Van Reck en Naïm Baddich tot creative directors. Ze bundelen de krachten met huidig creative director Laurence Van de Putte en zullen een enorme waaier aan expertise bieden aan de diverse klantenportefeuille van Publicis Groupe.
Guilherme Nunes is een half Braziliaanse, half Portugese art director en designer die zijn carrière begon in Rio de Janeiro. Daarna werkte hij voor verschillende bureaus in São Paulo, waaronder AlmapBBDO. In de negen jaar die hij vervolgens in Lissabon doorbracht, evolueerde hij van senior art director bij Leo Burnett - hij werd aanzien als de beste art director van Portugal - tot head of art en vervolgens tot creative director bij Publicis. Zijn werk werd bekroond op de belangrijkste creatieve festivals wereldwijd zoals Cannes, One Show, New York Festival en El Ojo. Daarnaast is hij ook vader, zoon en echtgenoot; fotograaf, schrijver, wannabe chef, en student Frans.
Werner Van Reck begon als art director/designer voor verschillende reclamebureaus en richtte in 1991 samen met twee partners zijn eigen bureau LDV United Antwerp op. Hij creëerde campagnes voor Fisherman's Friend, Mercedes, Ikea, Red Bull, De Standaard, VTM, Eén en Stad Antwerpen. Zeventien jaar later verliet Van Reck, gepassioneerd door fotografie, LDV United en stortte hij zich op een fotografieproject rond de 'Mensen van Antwerpen'. Eind 2010 richtte hij Act Agency op, gespecialiseerd in branding & design en in 2014 ging hij aan de slag als ECD bij These Days/YR, later gevolgd door Havas. Van Reck is een fervent liefhebber van fine art fotografie (check zijn site wernervanreck.com) en exposeerde zelf in de VCRB Gallery in België en ook bij InTheGallery in Kopenhagen & Mallorca. Hij won heel wat reclameprijzen en zetelde regelmatig als jurylid voor Creative Belgium, Eurobest Festival London, Clio Awards Chicago en het prestigieuze Cannes Advertising Film Festival.
Naïm Baddich begon zijn carrière meer dan vijftien jaar geleden als creatief bij Duval Guillaume, Happiness Brussels en als digital creative director bij Publicis Brussels en DDB Brussels. Recent werkt hij als freelancer voor de reclame- en de culturele sector. Zijn werk werd bekroond met talrijke prijzen op nationaal en internationaal niveau, zowel voor Toyota, Renault, Volkswagen, BNP Paribas Fortis, DVV, Ikea, Base als Orange. Ook op artistiek vlak behaalde Baddich successen. Hij schreef verschillende toneelstukken op zijn naam en won in 2017 de Critics' Award.
“Dat Guilherme, Werner en Naïm zich bij Laurence en mij voegen, tovert een brede, stomme glimlach op mijn gezicht. Zoveel eclectische talenten, maar allemaal met diezelfde waarden van openheid en samenwerking. En nog perfect complementair ook. Een grote troef voor onze klanten die geconfronteerd worden met een steeds complexere wereld. Zoals ik al zei: een brede, stomme lach op mijn gezicht,” zegt executive creative director Mathieu Cardon.
“Ik ben heel blij om terug te zijn bij Publicis Groupe en me aan te sluiten bij Mathieu's Power Rangers-team,” vertelt Naïm Baddich. “Toen we nog voor hetzelfde bureau werkten, hielden we al van de gezonde concurrentie onder creatieven die het werk van iedereen naar een niveau hoger tilde. Het is onze gezamenlijke intentie is om deze spirit terug te vinden zodat iedereen, door zijn eigen ervaring, de ander verder kan pushen. Mijn persoonlijke ambitie is om klanten en creatieven ertoe te brengen om dat wat vandaag of morgen leeft in de populaire en digitale cultuur, te integreren in de campagnes. Op die manier kunnen we naadloos aansluiting vinden bij de consumenten en ze nog beter bereiken. P.S.: Ik ben de blauwe Power Ranger.”
“De bedrijfscultuur van de klant omarmen is fundamenteel voor relevante creativiteit,” zegt Werner Van Reck.
Guilherme Nunes besluit: “Na Rio de Janeiro, São Paulo en Lissabon, ben ik blij dat ik van Brussel mijn nieuwe thuis kan maken en dankbaar dat ik deel mag uitmaken van dit prachtige team in een hartelijke en warme sfeer - ondanks het Belgische weer.”
Hoofd Communicatie - UGent
Context Ben jij een ervaren communicatieprofessional met een strategische visie en sterke leiderschapskwaliteiten? […]
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]