Guillaume Boutin nieuwe CEO Proximus

Media / News / People

Guillaume Boutin leidt de komende zes jaar Proximus, dat besliste de raad van bestuur van het telecomgroep op 27 november. Guillaume Boutin, 45 jaar en afkomstig uit Tours, Frankrijk, heeft een master in Corporate Finance (HEC Paris) en een Executive MBA (INSEAD). Hij deed aan het begin van zijn carrière professionele ervaring op als strategieconsultant, is dan op de internettrein gesprongen met de oprichting van een start-up en startte vervolgens bij SFR, waar hij verschillende functies heeft bekleed, waaronder die van chief financial officer en chief marketing officer. In 2015 stapte hij over naar de Groep Canal+ als chief marketing officer. In augustus 2017 trad hij in dienst van Proximus om er chief consumer market officer te worden. Onder zijn leiding verbeterden de commerciële prestaties van de merken Proximus en Scarlet en hij lag aan de basis van tal van innovaties, waaronder de lancering van een nieuwe merkpositionering rond 'Think Possible', de creatie van het (omstreden) Pickx-platform en de positie van Proximus als een belangrijke speler op het vlak van gaming in België.

In zijn rol als CEO heeft Guillaume Boutin de opdracht om de digitalisering van de groep voort te zetten, het transformatieplan uit te voeren en Proximus voor te bereiden op de grote uitdagingen waar het bedrijf en de hele telecommunicatiesector in de komende jaren voor staan. Guillaume Boutin zal starten in zijn nieuwe functie op 1 december 2019.

Sandrine Dufour, die na het vertrek van Dominique Leroy CEO ad interim was, had besloten zich geen kandidaat te stellen voor de functie van CEO. Ze wordt opnieuw lid van het Executief Comité en CFO van Proximus.